2011-11-09, 22:25
Medlem
Hej, undrar över som rubriken lyder, är det bra att träna när man jobbar 50-60 timmar i veckan? eller är det bättre att låta kroppen vila?
Jag jobbar inte så varje vecka utan den är vissa perioder om ca 4-5 veckor i sträck.
Jag jobbar inom vården så det är mycket spring på jobbet.
Syftet med min träning är att komma så nära ett fitness resultat som möjligt=)

alla tips och ideér är väkommna
Citera
2011-11-09, 22:38
Medlem
Thuriazs avatar
Så länge du själv känner att du orkar ska det väl inte vara några problem? Tänk på att sömn och kost är lika viktiga som själva träningen!
Citera
2011-11-09, 22:41
Medlem
svampen211s avatar
Jag jobbar c 8 timmar om dagen i ett kök just nu, är helt totalt slut efter inte alltid jag pallar fast jag jävligt gärna vill. Men som han ovan sa, tänk på kosten o sömnen sen om du känner att du pallar de så kör hårt!
Citera
2011-11-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Jag jobbar c 8 timmar om dagen i ett kök just nu, är helt totalt slut efter inte alltid jag pallar fast jag jävligt gärna vill. Men som han ovan sa, tänk på kosten o sömnen sen om du känner att du pallar de så kör hårt!

Tack era svar!!
sen är det också svårt att sätta en gräns när man tränar mycket. Jag tänker främst på att det är lätt att känna att man orkar men en dag stupar.
Detta hände mig nämligen för ca 2 år sedan. Ramlade ihop en kväll innan läggdags, fick ett EP anfall TROTS att jag aldrig haft det innan och inte efter det heller.
Jag förlorade medvetandet och okontaktbar.
Är orolig att jag ska hamna där igen.
Citera
2011-11-10, 02:54
Medlem
Allt beror på hur ditt upplägg på gymet ser ut, samt kost. Att du tränar säger iaf inte mig någonting egentligen. Den träningen du bedriver kan ju vara destruktiv eller så jävla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in