2011-11-09, 21:37
Medlem
Hej, har en katt på 5 år, blir 6 till sommaren. En grå skepparkatt, en sådan med extra tår.
Han har alltid vart snäll, kelig och allt som förväntas av en katt. Men för cirka en vecka sedan, stod jag på badrummet och tvättade mina händer efter ett helt normalt toalett besök, då katten bara flög på mitt ben, bet mig på smalbenet, rev mig helt utan anledning, blev tvungen att sparka iväg han lite varsamt.
Sen förut så stod jag i köket, hade båda mina händer på köksstolen och kollade lite på TV där jag blev fast. Katten kom på köksbordet, närmade sig mig och helt plötsligt bet mig i handen helt utan anledning igen, denna gången så jag började blöda.
Vad kan detta bero på? Inget har behandlat han dåligt eller vart taskig emot han.
Citera
2011-11-09, 22:27
Medlem
smegmabollens avatar
festinghalsband eller liknande?
Citera
2011-11-09, 22:49
Medlem
Nepps, innekatt så fästinghalsband behövs ej :P
Citera
2011-11-09, 22:58
Medlem
Veterinär. Kan bero på en tumör.
Citera
2011-11-10, 20:00
Medlem
Tycker oxå du ska till veterinär.

Sen har det hänt något, har du tagit hem några lukter den inte kännt förut, ny tvål, deo osv? Katter är otroligt luktkänsliga och agerar med självförsvar.
Citera
2011-11-10, 20:13
Medlem
Majskejsarens avatar
Låter riktigt märkligt. Eftersom bägge incidenterna skett rätt nyligen ansluter jag mig till skaran och råder dig att kontakta en veterinär. Slå en signal imorgon bitti och be om lite rådgivning, snabbt och smidigt!

Unga katter kan ju få för sig att smyga upp och attackera benen på folk, men eftersom din katt är såpass gammal kan jag inte lista ut varför han beter sig på det här sättet.
Citera
2011-11-11, 22:34
Medlem
Lys avatar
Katter får sina ryck, fast det verkar ju konstigt att den beter sig sådär om den inte gjort det tidigare. Ibland önskar man att det fanns kattpsykologer att rådfråga! Tyvärr kan det nog vara svårt att få svar på varför katten attackerade dig. Men du kan ha luktat annorlunda än vanligt, och den kan ha upplevt det som hotfullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in