2011-11-09, 18:39
Medlem
jag har haft problem någon månad nu med underlivet.gick till barnmorskan som sa att jag måste sluta/dra ner på rakningen,inte ens raka mig en gång i veckan!!! jag är helt rakad och trivs med det.förutom att jag nu blivit torr,irriterad,har ont osv.på henne lät det som om jag inte borde raka mig alls.jag kan inte ha tajta byxor för då får jag svamp,så var det även innan jag började raka mig.det här är en jätte stor grej för mig..att ha problem med underlivet.är jätte rädd min pojkvän ska tycka jag är äcklig eller avtändande om jag drar ner på rakningen eller rakar mig väldigt sällan,eller inte alls.det är sån press på att vara rakad nu o jag vill ju vara det men det verkar inte funka för mig
vet inte vart jag ska posta detta på sex eller här..känner bara att detta kan bli ett problem i vårat sexliv för jag kommer o känna mig avtändande..barnmorskan sa även att jag bara borde ha vita trosor för jag kan vara känslig mot färgade underkläder är det nån annan som hört talas om att man kan vara det? jag har ingen större lust att kasta alla färgade underkläder och bara köpa vita för flera hundra kr..
vet inte hur jag ska täka om allt detta,jag vill bara vara en vanlig tjej som kan klä mig hur jag vill och raka mig om och hur mkt jag vill
Citera
2011-11-09, 18:43
Medlem
Untzigs avatar
Orkar inte läsa igenom allt de där, men du borde lyssna på barnmorskan.
De borde ju kunna sin sak.
Citera
2011-11-09, 18:43
Medlem
hoomiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle7
jag har haft problem någon månad nu med underlivet.gick till barnmorskan som sa att jag måste sluta/dra ner på rakningen,inte ens raka mig en gång i veckan!!! jag är helt rakad och trivs med det.förutom att jag nu blivit torr,irriterad,har ont osv.på henne lät det som om jag inte borde raka mig alls.jag kan inte ha tajta byxor för då får jag svamp,så var det även innan jag började raka mig.det här är en jätte stor grej för mig..att ha problem med underlivet.är jätte rädd min pojkvän ska tycka jag är äcklig eller avtändande om jag drar ner på rakningen eller rakar mig väldigt sällan,eller inte alls.det är sån press på att vara rakad nu o jag vill ju vara det men det verkar inte funka för mig
vet inte vart jag ska posta detta på sex eller här..känner bara att detta kan bli ett problem i vårat sexliv för jag kommer o känna mig avtändande..barnmorskan sa även att jag bara borde ha vita trosor för jag kan vara känslig mot färgade underkläder är det nån annan som hört talas om att man kan vara det? jag har ingen större lust att kasta alla färgade underkläder och bara köpa vita för flera hundra kr..
vet inte hur jag ska täka om allt detta,jag vill bara vara en vanlig tjej som kan klä mig hur jag vill och raka mig om och hur mkt jag vill

låter som något tillfälligt. försök att enbart använda bomulls trosor.
Om du väldigt gärna vill ha det rakat där nere, kan du trimma med en hårtrimmer.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Untzig
Orkar inte läsa igenom allt de där, men du borde lyssna på barnmorskan.
De borde ju kunna sin sak.

Det finns ingen anledning för dig att kommentera, om du inte tänker läsa inlägget. Dessutom var det ganska kort enligt min mening.
Citera
2011-11-09, 18:49
Medlem
Rakning är tyvärr mer problematiskt för tjejer än vad man kan ana. Håret är där som en skyddande luftkudde, som håller underlivets speciella bakteriekultur och fuktighet intakt. Att raka bort detta är, även om en del hävdar det, inte någon fräschhetsförbättring.

Jag rakar inte mitt underliv, har inte gjort det sedan femtonårsåldern. Detta eftersom jag tycker det ser fel ut, men också eftersom jag vill hålla min mutta frisk och kry. Det har aldrig varit ett problem för någon av mina pinsamt många sexpartners och jag upplever snarare att man är "kvinnligare" med en hårtuss. Jag har turen att ha ett väldigt beskedligt könshår, men några av mina vänner med mer buske brukar trimma ned det en smula, utan att raka.

Ifrågasätt varför du vill gå igenom allt det lidande din rakning ger dig, vad är det som är äckligt med en naturlig kropp? Vad är det som får dig att känna dig osexig?

Om det är tanken på hur din partner uppfattar dig som ställer sig i vägen, ifrågasätt varför hans sexuella njutning är viktigare än din hälsa.

Om du inte kan med att ha behåring, köp endast bomullsunderkläder och använd olja (vissa rekommenderar oliv, andra barn eller intim) för att behålla fukten. Se över hur du rakar, mothårs eller med en slö hyvel är inte ok.
Citera
2011-11-09, 19:29
Medlem
CherylTweedys avatar
Om man bli torr och irriterad av rakning kanske intimvaxning på salong kan vara ett alternativ?
Citera
2011-11-09, 19:32
Medlem
jag använder bara bomullstrosor sover alltid utan trosor..får väl låta bli att raka mig på ett tag.jag vet inte varför jag känner mig osexig med hår..på venusberget känns det mer ok än på blygdläpparna.jag blev även strängt tillsagd att jag inte får tvätta underlivet med olja.,bara vatten.men fick smörja yttre blygdläpparna med olja om jag ville..nu har jag ju nån slags obalans så det luktar inte gott efter bara en dag,så ska jag stå ut med att bara tvätta med vatten annars skulle det inte försvinna :S.känner mig bara motbjudande.jag har ganska lockigt könshår som jag helt enkelt inte tkr är snyggt.förut hade jag en rand/landningsbana med könshår men rakade blygdläpparna ganska noga.men det är väl blygdläpparna som är viktigast och som skyddar mest så det kanske inte heller skulle funka.har inte haft sex på en vecka pga mina underlivsproblem och är riktigt frustrerad! jag är rädd att han ska tycka jag luktar äckligt,är osexig och aldrig vilja slicka mig igen om jag har hår..antar att det kommer att märkas hur det blir,har talat om att barnmorskan sa att jag inte skulle raka mig på ett tag och han sa bara ja men gör som hon säger då,men jag vet ju inte hur han känner,tänker eller tycker om hår.i början av relationen när jag hade lite hår bad han mig testa att raka mig helt för att se om jag gillade det annars kunde jag låta det växa ut.men jag gillade det ju..så jag fortsatte raka. ha tajta jeans kunde jag inte ens ha när jag var 14 och orakad,kommer väl aldrig kunna klä mig som andra kvinnor.
Citera
2011-11-09, 19:43
Medlem
sediginteoms avatar
Tala om för killen vad barnmorskan sa, om han tycker du ska fortsätta raka dig ändå så är det bara att dumpa illa kvickt!
BTW; Det är mkt finare med en härlig buske än rakat

Förmodligen mitt seriösaste inlägg hittills. Hoppas modsen blir nöjda.

Mvh
Citera
2011-11-09, 20:38
Medlem
hallonsoda06s avatar
Antingen bryr sig din kille om dig och vill att du skall må bra och sluta med rakningen eller tycker han att du skall fortsätta raka dig för hans skull och då skall du tänka efter vad som är bäst för dig. Det finns kloka killar med empatisk förmåga som kommer älska dig för den du är.
Har du berättat för din kille om dina besvär och som sagt här ovan lyssna på barnmorskan hon vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in