Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-09, 14:35
Medlem
Hej! jag har en MacBook 1,1, jag lånade en kompis installations skiva som han fick med sig när han köpte sin MacBook3,1. När jag tänker installera Mac OS X så får jag ett felmedelande som säger "Den här programvaran kan inte installeras på den här datorn" Hur gör jag ?

Jag är helt kass på mac så jag har inte en susning vad jag håller på med.

Det enda skillnaden är att min kompis dator är en Macbook 3,1. Men skivorna ska väl endå fungera likadant på båda även om jag har en äldre version?

Tack i förhand!
Senast redigerad av dby 2011-11-09 kl. 14:43. Anledning: förbättring
Citera
2011-11-09, 15:01
Moderator
Rassas avatar
Nej, det funkar inte med andra skivor. Du måste använda skivan som hör till just din Mac-modell.
Citera
2011-11-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Nej, det funkar inte med andra skivor. Du måste använda skivan som hör till just din Mac-modell.

Om man inte har tillgång till den, vad gör man då?
Citera
2011-11-09, 15:12
Moderator
Rassas avatar
Om du får låna din kompis dator, så ska du ansluta din dator och hans dator med en Firewire-kabel. Starta om din dator och håll ner "T" så att den startar i Target-mode. Din hårddisk syns nu på skrivbordet på hans dator. Stoppa i installationsskivan i hans dator, starta installationen och välj din hårddisk som installationsplats.
Citera
2011-11-09, 15:23
Medlem
Citat:
Om du får låna din kompis dator, så ska du ansluta din dator och hans dator med en Firewire-kabel. Starta om din dator och håll ner "T" så att den startar i Target-mode. Din hårddisk syns nu på skrivbordet på hans dator. Stoppa i installationsskivan i hans dator, starta installationen och välj din hårddisk som installationsplats.

Vart kan jag hitta en sådan?

Tack för svaren!
Citera
2011-11-09, 15:55
Moderator
Rassas avatar
På Kjell&CO t.ex. Firewire 400-kabel:

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=38390&path=
Citera
2011-11-28, 15:39
Medlem
Citat:

Finns de någon risk att man formenterar om polarens dator ? Rädd för att de ska hända..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in