2011-11-09, 12:16
Medlem
Flues avatar
Det är ju så jävla sjukt! Här går socialen till attack mot en stackars familj och tar ifrån dom barnen för att dom tror att pappan har förgripit sig på sina barn för att ungen säger något om hans snopp. EN mening om sin pappas snopp gör att dom direkt blir placerade någon annanstans och får inte träffa sina föräldrar, pappan får sitta i häkte och allting, det är över 4 tingsrätter & skit dom måste gå på. Allt tar ett helt år och hela familjen lever i ett helvete som oskyldigt anklagade.

Här är det en 11-åring som blivit såld av sin sin mamma till män som sedan misshandlat henne och våldtagit henne, tvingat henne till att sno saker och massa skit. Denna historian tror inte SOCIALJÄVLARNA på!! Men förstöra ett helt jävla liv för en oskyldig familj kan dom jävlarna. En 11-årings liv är helt förstörd efter en jävla massa sexuella begrepp och slag och dom vet inte om dom tror på flickan? "Försöker se om det är trovärdigt".
Eller är de bara för att hon är invandrare som rasist-socialen vill skicka tillbaka henne till landet där hon va med om allt detta? Det är helt sjukt!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13906984.ab
Citera
2011-11-09, 12:28
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Fast det här är ju migrationsverket och inte socialen. Tror båda är hårda på sina håll och därför blev det som det blev. Jag menar att det kanske är så att migrationsverket får in flera tusen falska ansökningar med samma historia som faktiskt är falskt.
Citera
2011-11-09, 12:47
Medlem
Aftonbluffens avatar
Men vad har svenska skattebetalare med detta att göra? Artikeln luktar snyft och bluff lång väg. Alla har väl tramset med de "stackars" små syskonen som kastades av tåget i färskt minne. Som sagt Rumänien är ett EU-land och dit ska flickan.
Citera
2011-11-09, 13:07
Medlem
LandochHavs avatar
Ursäkta mig för mina fördomar, men kan det vara romer? Att tvinga minderåriga familjemedlemmar till prostitution har ju förekommit tidigare där. Plus att de kom till Sverige för att sälja falskt guld och snatta. Och kom just från Rumänien, där finns det en del romer...
Citera
2011-11-09, 13:24
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LandochHav
Ursäkta mig för mina fördomar, men kan det vara romer? Att tvinga minderåriga familjemedlemmar till prostitution har ju förekommit tidigare där. Plus att de kom till Sverige för att sälja falskt guld och snatta. Och kom just från Rumänien, där finns det en del romer...

Det är zigenare. Fy fan vilka jävla as.
Citera
2011-11-09, 15:20
Medlem
Masturblijas avatar
Hon kan gifta sig med någon stinkande bonde på listerlandet, där är de ändå till 80% zigenarättlingar.
Citera
2011-11-09, 16:14
Medlem
Flickan kommer ju från ett EU land där dom har lagar och straff precis som här, och ska självklart åka hem till sitt eget land. Sverige kan ju inte gå ut och idiot-förklara andra EU länder och spela bror duktig.
Citera
2011-11-09, 17:33
Medlem
marcus90_kungs avatar
Nu har jag inte läst aftonbladet-artikeln, eftersom, det är en aftonbladet-artikel, men jag har en fråga. Vad finns det för konkreta bevis för att det var falska anklagelser i exempel 1, men äkta i exempel 2, och inte tvärtom? Bara för att det står i aftonbladet så behöver det ju inte stämma, ofta är det ju snarare tvärtom.
Citera
2011-11-10, 13:23
Medlem
Aftonbluffens avatar
Då talade Lotta "rättesnöret politiskt korrekt vill vara Ophra Winfrey" Bromé nyss om denna flicka. En patetisk intervju med flickans juridiska ombud som lovade "att med alla" medel tillstå att utvisning inte sker till ett annat EU-land. - En advokat ska följa gällande lagar, inget annat! För övrigt så hade den dynamiska duon namngivit henne med ett svenskt flicknamn!

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2151&grupp=8985&artikel=4 793922
Citera
2011-11-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbluffen
Då talade Lotta "rättesnöret politiskt korrekt vill vara Ophra Winfrey" Bromé nyss om denna flicka. En patetisk intervju med flickans juridiska ombud som lovade "att med alla" medel tillstå att utvisning inte sker till ett annat EU-land. - En advokat ska följa gällande lagar, inget annat! För övrigt så hade den dynamiska duon namngivit henne med ett svenskt flicknamn!

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2151&grupp=8985&artikel=4 793922

Förvånande dock att de pratade öppet om fallet som romsk tradition och romsk kultur. Tyckte faktiskt att de tryckte på att det handlade om romskt beteende. Annars brukar de ju hymla en massa om "svenskar" och "svenskt".
Citera
2011-11-10, 14:04
Medlem
ZlatanManias avatar
bägge historierna är ju förjävliga! Särskilt den där om 11-åringen.. Förstår inte hur dom kan få hålla på såhär hur dom vill? Någon borde ju straffas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in