2011-11-09, 08:16
Medlem
muppenwtfs avatar
Hejsan,
befinner mig just nu på Bali i Indonesien. Blev serverad något som var kanske 5 cm långt och som kallades enbart "grön chili". Dock var det otroligt starkt, så av rent intresse, någon med lite mer kunskap som skulle kunna tippa hur många Scoville det kan ha varit? Kan tänka mig att det blev en del då jag stoppade i mig hela i en tugga å tugga ordentligt innan jag förstod hur starkt det var.

Vore väldigt intressant om någon kunde uppskatta!

Mvh
Citera
2011-11-09, 08:38
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muppenwtf
Hejsan,
befinner mig just nu på Bali i Indonesien. Blev serverad något som var kanske 5 cm långt och som kallades enbart "grön chili". Dock var det otroligt starkt, så av rent intresse, någon med lite mer kunskap som skulle kunna tippa hur många Scoville det kan ha varit? Kan tänka mig att det blev en del då jag stoppade i mig hela i en tugga å tugga ordentligt innan jag förstod hur starkt det var.

Vore väldigt intressant om någon kunde uppskatta!

Mvh
Omöjligt att artbestämma chilin endast med hjälp av din diffusa beskrivning. Det finns allt för många sorter som ser i stort sett identiska ut. Rent generellt ligger de asiatiska gröna chilifrukterna på mellan 5000 - 60000 på Scovilleskalan.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in