2011-11-08, 23:23
Medlem
Detta utspelade sig omkring kl 8-9 någon gång idag, och jag är väldigt nyfiken om det bara var jag och mina två kompisar som såg detta utspela sig eller om det finns fler som noterade det. I varje fall, mina polare svängde förbi mitt hus, de sa att de hade sätt något konstigt över trätopparna som bara "stod" där. Jag tänkte väl att det inte var något speciellt.

Vi går ut ifrån mitt hus och helt plötsligt säger den ena av dem: Där är den igen! När jag tittar upp ser jag något helt sjukt.. vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva det utan bild men.. det var ett väldigt starkt gult sken, det sken ungefär som en stjärna fast 30x större än en stjärna då. Ljuset var inte bländande men fortfarande väldigt starkt! Jag såg ingen form eller någonting eftersom allt jag såg var ljus. En bit bakom ljuset var det en tre/fyra st "lampor" som lös. Notera att det var helt och hållet ljudlöst, inte ens ett surr.. ingenting! Det förbluffade mig.

Jag och mina kompisar försökte följa efter detta objekt, det gled liksom fram hyfsat sakta, fast ändå svårt och hänga med. Det befann sig grovt uppskattat 150-200m över marken. Vi följde efter den i några sekunder innan den accelererade något brutalt, fortfarande inget ljud men den svävade verkligen iväg mycket snabbare än förut. Vi var tillslut tvungna och ge upp eftersom den helt enkelt var för snabb. Jag försökte filma denna händelse men det gick åt skogen... typiskt som vanligt.

Jag kan förstå om ni finner min historia väldigt luddig, men jag vet verkligen inte hur jag ska förklara detta. Aldrig sätt något liknande i hela mitt liv förut dock.
Men min fråga är.. var det bara vi tre som såg detta eller finns det fler vittnen?
Citera
2011-11-08, 23:26
Medlem
synd att du och din kompis är teknikmotståndare och inte har kameramobiler. hade ju vart bra annars..
Citera
2011-11-08, 23:30
Medlem
cephs avatar
Ungefärlig riktning (väderstreck) och plats vore fint.

Tack på förhand.
Citera
2011-11-08, 23:31
Medlem
Litenklens avatar
Sen kan SFI kanske va en bra ide....
Kolla trådrubriken........
Citera
2011-11-08, 23:34
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisco
Jag försökte filma denna händelse men det gick åt skogen... typiskt som vanligt.

Ja det är förjävligt att det alltid ska gå dåligt när man ska filma/fotografera tomtar och UFOn. Måste vara ett litet troll som magiskt förstör kamerakvalitén vid just såna händelser.
Citera
2011-11-08, 23:39
Medlem
Allharjarins avatar
Såg det ut ungefär såhär? Formade kloten ett slags mönster? Hur rörde de sig?
Kanske var det yu-55 som disintegrerades?

http://uploadpic.org/storage/2011/M9dIYoQPPGZXN9Oa9X2y8n6d.jpg
Citera
2011-11-08, 23:41
Bannlyst
Alla ni muppar som klagar på att han inte filmade så kan jag informera er att det enda ni hade sett hade varit en ljus punkt mot svart bakgrund.

Till muppTs det var förmodligen kinesiska ballonger som ni såg. Sök på youtube. Det är en jävla skillnad på ordet sett och sätt.
Puss
Citera
2011-11-09, 00:25
Medlem
MoldyPeachess avatar
Så vart skedde detta mirakel?

edit: såg rubrikändringen nu
Senast redigerad av MoldyPeaches 2011-11-09 kl. 00:42.
Citera
2011-11-09, 00:43
Medlem
okej grabbar såhär ligger det till.
Jag försökte filma, jag äger en mobil. Men filmen blev inte ett dugg duglig, mest skakig som alla andra klipp på sjuka grejer, kvalitén är väl inte den bästa heller om man försöker filma med en 3GS, right?.. Dock är det sjukt typiskt, jag vet... Och en kinesisk ballong, tvivlar rätt starkt med tanke på rörelsemönstret och det ENORMT starka skenet, jag menar.. vilka kinesiska ballonger har ljuskällor 2-3 meter bakom/vid sidan av sig?
Den rörde sig inte heller inte uppåt utan åt sidan och just det att den accelererade så snabbt ifrån en hyfsat seg rörelse känns väldigt konstigt.

Kan ladda upp filmen om ni så gärna vill se den, men som sagt... det är INGENTING och ha.
Senast redigerad av jisco 2011-11-09 kl. 00:47.
Citera
2011-11-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allharjarin
Såg det ut ungefär såhär? Formade kloten ett slags mönster? Hur rörde de sig?
Kanske var det yu-55 som disintegrerades?

http://uploadpic.org/storage/2011/M9dIYoQPPGZXN9Oa9X2y8n6d.jpg

mjaaa... ungefär sådär starkt sken var det troligtvis i varje fall
Citera
2011-11-09, 00:59
Medlem
karlolof89s avatar
Citat:
okej grabbar såhär ligger det till.
Jag försökte filma, jag äger en mobil. Men filmen blev inte ett dugg duglig, mest skakig som alla andra klipp på sjuka grejer, kvalitén är väl inte den bästa heller om man försöker filma med en 3GS, right?.. Dock är det sjukt typiskt, jag vet... Och en kinesisk ballong, tvivlar rätt starkt med tanke på rörelsemönstret och det ENORMT starka skenet, jag menar.. vilka kinesiska ballonger har ljuskällor 2-3 meter bakom/vid sidan av sig?
Den rörde sig inte heller inte uppåt utan åt sidan och just det att den accelererade så snabbt ifrån en hyfsat seg rörelse känns väldigt konstigt.

Kan ladda upp filmen om ni så gärna vill se den, men som sagt... det är INGENTING och ha.

Ladda upp iallafall. Jag vill se
Citera
2011-11-09, 01:05
Medlem
Allharjarins avatar
Citat:
mjaaa... ungefär sådär starkt sken var det troligtvis i varje fall
Ladda upp den NU! Vänta inte med det. Jag vill se,.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in