Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Helt enig. Tragiskt att inte fler gör den reflektionen. I Grekland har man dessutom tillsatt en PM som är en fullfjädrad medlem av Trojakan.
Tips för de som vill öppna ögonen: ifrågasätt den enkla formuleringen att det handlar om att rädda PIIGS! Den formuleringen görs förtfarrande i var och varannan tidning av journalister som inte förstår bättre. Det är förvisso sant men Trojkan har en mycket viktigare agenda och det är att rädda de banker som lånat ut till PIIGS.
Tack, jag söker inte bekräftelse på flashback men när det gäller vissa saker så är det faktiskt skönt att någon annan ser samma sak, jag skulle iofs säga att det inte handlar om att rädda någon alls, utan att bibehålla en maktposition (min tanke, så fort jag hör någon säga "vi kan inte skaffa fler jobb", eller "vi kan inte göra satsningar" är just vilket järngrepp alla länder sitter i, men ett självvalt sådant)
Det finns egentligen inga problem att t.ex. börja trycka pengar imorgon om det skulle vara så, med dom outnyttjade resurser vi har idag så är risken för inflation obefintlig, däremot så löser det inget problem, eftersom även dom pengarna till slut hamnar hos bankerna, om vi inte tänker om.
Det som är allvarligt är att när media rapporterar om det här, så berättar man alltid hur bra det är, och man har alltid med någon som berättar hur rätt Papademos (t.ex.) är.
Media har oundvikligen blivit del av den 1%-en (fast jag måste faktiskt framhålla P1´s Staffan Sonning som ett ljus i mörkret)
Man kan ju inte kalla det för "diktatorer", det är ett allt för värdeladdat ord idag, istället har man börjat använda ordet "teknokrater".
Faran för demokratin är stor. Såväl inom länderna, som mellan länder, kan man med rätta hävda att landet inte har en demokratiskt vald ledare, det finns därför ingen legitimitet, vilket öppnar för farliga krafter.