Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-08, 19:33
Medlem
stunt7-8s avatar
Är man 60 år och har bara konversations-engelska i bagaget, och dessutom inte lagd åt
det tekniska är det inte lätt. Vart läser jag det ni läser och löser era problem -
- fast på svenska?

Om jag har en fråga om något och inte kan använda Apple support, för gammal dator osv.
Kan heller inte anlita de support-firmor som finns på nätet varje gång jag har en specifik fråga.

Har problem med att airport bara funkar i 1 (ett) rum, har två. Något med com-hem och mottagning
"skugga i lägenheten" Har betalat flera gånger och suttit i telefon många timmar ang detta.

Personlig support i Stockholm, är det bara företag som gäller?

Tacksam för tips angående detta. • mvh • stunt7-8
Senast redigerad av stunt7-8 2011-11-08 kl. 19:54.
Citera
2011-11-08, 21:11
Medlem
Hej, vet för lite om Com hem men du kan väl berätta mer om vad du har och hur du har placerat grejjorna? Det finns en del svenska sidor för hjälp. Det här forumet är ett av dem. Ett annat är 99mac. Apple har ju egna sidor och ibland hittar man bra tips på Youtube men sällan på svenska. Svenska Wikipedia tycker jag är bra om man vet vad man letar efter.

Jag tror du kommer få en del tips här men beskriv gärna ditt problem mer utförligt, det låter märkligt att en Airport inte täcker en två-rummare.
Citera
2011-11-09, 20:44
Medlem
stunt7-8s avatar
Hej och tack för svar.

Javisst är det lite märkligt. Lägenheten mot väster 1rum 5x8 Här står boster m antenn. 2m höger

väster
l----l__l--a-l A Nu är med antenn en boster? märke - cisco - com hem. Tidigare hade jag
l •l A den vid B uttag där också. (b). Då kan jag inte använda airport i rum A.
l _ _l
l l Som synes är lägh. lång-smal ca 13x6 ca lite olika mått
l l ingen betongvägg emellan A-B. Har bytt • 2 gånger. Och långa samtal med
l l_______ Com-hem. Dubbel-kollat allt och dom hänvisar vidare. Deras, min signal funkar
l l l som den ska. Köpte en begagnad mac-pro och trodde det var min gamla power
l_ D_ _ _ C l book som inte räckte ... men samma problem.
l __l
__________l l Vid C är en garderob, verktygs-skåp. Knackar jag på väggar finns bara trä,
l l vägg D är lite hård-blåsten eller gråsuggor, men ej betong.
l
----l l---l-l l--l Var master och sånt -står, vet jag ej.
l l l
l l l Jag lämnar det så här, eftersom jag inte vet hur jag ska fortsätta
l l l förklara...
l l l
B •b___l l
l Mvh Stunt
l l
l l
l-----l__l------l__l---
öster
Citera
2011-11-09, 20:56
Medlem
micool87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stunt7-8
Är man 60 år och har bara konversations-engelska i bagaget, och dessutom inte lagd åt
det tekniska är det inte lätt. Vart läser jag det ni läser och löser era problem -
- fast på svenska?

Om jag har en fråga om något och inte kan använda Apple support, för gammal dator osv.
Kan heller inte anlita de support-firmor som finns på nätet varje gång jag har en specifik fråga.

Har problem med att airport bara funkar i 1 (ett) rum, har två. Något med com-hem och mottagning
"skugga i lägenheten" Har betalat flera gånger och suttit i telefon många timmar ang detta.

Personlig support i Stockholm, är det bara företag som gäller?

Tacksam för tips angående detta. • mvh • stunt7-8

Har du vänner så kan du be dem att hälsa på med deras laptop och utesluta om det stationen/väggen/wlan(airport).

Jag trodde att att Apple användare ringde Apples support stup i kvarten för det minsta lilla?

När jag körde hackintosh så ringde jag in för skojs skull och sa att jag inte visste vart serienummret satt och kunde inte komma åt det stället som det satt på.
Så de gav support iaf. Vilket tyder på att de förväntar sig att deras kunder är inkompetenta för det minsta grundläggande.

De är vana vid det där, ring på bara.
Citera
2011-11-09, 21:01
Medlem
stunt7-8s avatar
Jag trodde jag jag kunde rita upp lägeheten. nu pajades den fina ritningen. Avlång är den
och kanske det går att läsa i alla fall. Borde tänkt mig för och kortat av text.

Kaos-hälsning stunt7-8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in