Citat:
Ursprungligen postat av karatekid90
Va hos doktorn idag. Fick inget nytt att testa. Fick dock ett nytt paket oxascand och skulle öka till 30 mg ist

samtidigt fick jag en remiss till en KBT-terapuet som innebär att jag kan gå till en i öppenvården och slipper betala 900 kr per samtal. Det kan man väll säga var en bra utgång ?

känner mig väldigt nöjd iallafall. 30 mg oxascand är fortfarande kanske inga megadoser men jag har förmordligen ingen tolerans. Har bara ätit det 5 ggr typ för flyg och annars aldrig. Kan man bygga upp tolerans på det sättet btw?
Försökte du få något annat men fick nej? Eller gav du fan i att fråga?
Har man recept på 30 mg, och om det inte hjälper, kan man ju ta 40-50 mg utan att det tar slut för fort. Läkaren vet ju inte exakt hur ofta man flyger. Det är värre för mig som får recept på 10-20 mg per flygning, då går de åt alldeles för fort alltid
Men som sagt, iaf för mig funkar 30-40 mg rätt bra vid flygningarna.
Jag har tagit sobril i flera år utan att bygga upp nån särskild ökad tolerens för jag har ju nästan bara tagit när jag flygit och då blir det ju ganska sporadiskt (kanske 4-12 ggr per år i snitt). Tror inte man bygger upp tolerens alls av att bara ta så sällan som vid flygning, om man inte flyger väldigt ofta. Men i höstas då jag tog dem flera gånger per vecka i ett par månader så tyckte jag att det behövdes mer än innan för att få bort ångesten.
När ska du börja KBT? Jag är oxå erbjuden remiss till sånt.