2011-11-08, 17:43
Medlem
Tjena!

Min dator är på lagning och jag vill kunna se nya avsnitt av mina serier!

Frågan är om man kan ladda ner torrents till en nas (nätverkshårddisk) med ipad 2?
Helst då utan att behöva jailbreaka ipaden, men även lösningar där man gör det är intressant.
Citera
2011-11-10, 17:37
Avslutad
Köp Voddler, skitdåligt utval men fungerar.
Citera
2012-01-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovhoret
Tjena!

Min dator är på lagning och jag vill kunna se nya avsnitt av mina serier!

Frågan är om man kan ladda ner torrents till en nas (nätverkshårddisk) med ipad 2?
Helst då utan att behöva jailbreaka ipaden, men även lösningar där man gör det är intressant.

Har du hittat något svar på frågan?
Är ute efter samma funktion.
Har just nu iPad 2 och NAS och letar efter ett sett att kunna starta nedladdningen i nasen direkt från ipaden, fungerar ju enkelt via datorn när man bara skickar över torrentfilen. Men finns det någon enkelt lösning på problemet, kanske till och med URL funktionen kan vara något att använda?
Citera
2012-01-16, 19:26
Medlem
Google är en underbar tjänst, http://www.youtube.com/watch?v=BmDp_XEuZSQ

http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=torrent+for+ipad
Citera
2012-01-16, 22:37
Avslutad
http://www.youtube.com/watch?v=RdCXewlIvJc

Testade precis själv, och det funkar prima!

Jailbreak behövs inte ens!
Citera
2012-01-16, 22:48
Medlem
Omegamans avatar
Jag hittade en lösning för ett tag sedan:

1) Först måste du givetvis jailbreaka. (Har du högre än 4.3.3 så går det inte) Har du 4.3.3 eller lägre så besöker du http://www.jailbreakme.com/ för att jailbreaka.

2) Skaffar ett app som heter iTransmission (detta app är inte tillgängligt i appstore och är anledningen till varför en jailbreak är nödvändig)

3) Skaffar ett app som heter iFile.

4) Skaffar valfritt uppspelningsprogram VLC, Goodplayer, AVplayer HD är några alternativ.

För att sedan ladda ner en torrent så besöker du valfri torrentsida och kopierar URL:n eller magnetlänken (till själva torrenten) och startar nerladdningen i iTransmission. Det kan ta ett tag innan nerladdningen börjar. Sen när valfritt objekt är nedladdat så öppnar du iFile. Då kommer den nedladdade filen att ligga under dokument i appen iTransmission, här kan du då välja att flytta den filen till någon annan applikation och i ditt fall tex VLC. Men du kan också ladda ner spel som du sedan lägger in i "installous" (vilket är en motsvarighet till app store som man kan skaffa via jailbreak) mappen och sedan installerar dem den vägen.

Detta är hur jag går tillväga, kan tyckas vara omständigt men jag gillar att med hjälp av iFile kunna styra vilket program jag ska använda till vad. Flera gånger har det hänt att visa uppspelningsprogram har haft problem med ett specifikt format, då har jag helt enkelt prövat någon annan genom att flytta filen dit och på så sätt ofta kommit runt problemet.

Edit: Vet dock inte hur eller varför du vill ha över filerna på din nas.
Senast redigerad av Omegaman 2012-01-16 kl. 22:51.
Citera
2012-01-16, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Jag hittade en lösning för ett tag sedan:

1) Först måste du givetvis jailbreaka. (Har du högre än 4.3.3 så går det inte) Har du 4.3.3 eller lägre så besöker du http://www.jailbreakme.com/ för att jailbreaka.

2) Skaffar ett app som heter iTransmission (detta app är inte tillgängligt i appstore och är anledningen till varför en jailbreak är nödvändig)

3) Skaffar ett app som heter iFile.

4) Skaffar valfritt uppspelningsprogram VLC, Goodplayer, AVplayer HD är några alternativ.

För att sedan ladda ner en torrent så besöker du valfri torrentsida och kopierar URL:n eller magnetlänken (till själva torrenten) och startar nerladdningen i iTransmission. Det kan ta ett tag innan nerladdningen börjar. Sen när valfritt objekt är nedladdat så öppnar du iFile. Då kommer den nedladdade filen att ligga under dokument i appen iTransmission, här kan du då välja att flytta den filen till någon annan applikation och i ditt fall tex VLC. Men du kan också ladda ner spel som du sedan lägger in i "installous" (vilket är en motsvarighet till app store som man kan skaffa via jailbreak) mappen och sedan installerar dem den vägen.

Detta är hur jag går tillväga, kan tyckas vara omständigt men jag gillar att med hjälp av iFile kunna styra vilket program jag ska använda till vad. Flera gånger har det hänt att visa uppspelningsprogram har haft problem med ett specifikt format, då har jag helt enkelt prövat någon annan genom att flytta filen dit och på så sätt ofta kommit runt problemet.

Edit: Vet dock inte hur eller varför du vill ha över filerna på din nas.

Eller så kollar man bara på videon som jag skicka, så kan du ladda ner villken torrent fil du vill. UTAN jailbreak.
Citera
2012-01-16, 23:22
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowblack
Eller så kollar man bara på videon som jag skicka, så kan du ladda ner villken torrent fil du vill. UTAN jailbreak.

Kan man säkert men det är ingenting som jag själv kan rekommendera eftersom jag inte har provat det. Skulle ändå vilja poängtera att iFile är väldigt användbart då man som sagt kan pröva olika spelare om det skulle börja krångla.

Är också osäker om iFile är tillgänglig utan jailbreak.
Citera
2012-01-16, 23:26
Avslutad
Citat:
Kan man säkert men det är ingenting som jag själv kan rekommendera eftersom jag inte har provat det. Skulle ändå vilja poängtera att iFile är väldigt användbart då man som sagt kan pröva olika spelare om det skulle börja krångla.

Är också osäker om iFile är tillgänglig utan jailbreak.

iFile är ett program som gör så att du kan läsa/ändra källkoderna och se alla filer i din iPhone.
Som du nog bör veta är att iPhone är ett låset system, så då är antagligen iFile ej tillgängligt för icke-jailbreakade telefoner?

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2012-01-16, 23:48
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
iFile är ett program som gör så att du kan läsa/ändra källkoderna och se alla filer i din iPhone.
Som du nog bör veta är att iPhone är ett låset system, så då är antagligen iFile ej tillgängligt för icke-jailbreakade telefoner?

Rätta mig gärna om jag har fel.

http://itunes.apple.com/us/app/ifile-file-storage-document/id307458094?mt=8

Dock osäker som jag påpekade förut, beskrivningen är ganska tunn. Även om namnet på appet är detsamma som det jag använder så är det inte samma app vilket är anledningen till att jag är osäker.

Edit: Såg i kommentarerna att det var flera stycken som hade blivit besvikna av den anledningen att de hade blandat ihop de två applikationerna. Vilket gör att jag har bevisat min poäng och står fast vid mitt första inlägg.
Senast redigerad av Omegaman 2012-01-16 kl. 23:55.
Citera
2012-01-17, 07:32
Avslutad
Citat:
http://itunes.apple.com/us/app/ifile-file-storage-document/id307458094?mt=8

Dock osäker som jag påpekade förut, beskrivningen är ganska tunn. Även om namnet på appet är detsamma som det jag använder så är det inte samma app vilket är anledningen till att jag är osäker.

Edit: Såg i kommentarerna att det var flera stycken som hade blivit besvikna av den anledningen att de hade blandat ihop de två applikationerna. Vilket gör att jag har bevisat min poäng och står fast vid mitt första inlägg.

Du bevisade precis att jag hade rätt och att du hade fel, ja.
Eftersom den vi pratade om endast finns tillgänglig via Cydia.

Det var väl poängen med den här appen, kan inte hitta en enda sak som man inte kan göra på en annan File storage app. Att lura sina köpare som trodde att det var riktiga iFile.
Citera
2012-01-18, 11:18
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Du bevisade precis att jag hade rätt och att du hade fel, ja.
Eftersom den vi pratade om endast finns tillgänglig via Cydia.

Det var väl poängen med den här appen, kan inte hitta en enda sak som man inte kan göra på en annan File storage app. Att lura sina köpare som trodde att det var riktiga iFile.

Nej, herregud. Min poäng från början var att jag inte kunde rekommendera något annat som jag själv inte har använt. I det här fallet visade det sig att man inte kunde välja uppspelningsprogram om man nu skulle följa videon. Vilket jag tycker är ganska viktigt.

Jag var själv nyss ute och reste och hade enbart ipaden med mig. Innan så hade jag fört över en massa filmer som jag då skulle kunna se på planet/hotellet. Men varannan film började krångla trots att jag använder de mest populära uppspelningsprogramen. Så på grund av iFile kunde jag då välja att spela upp filen med ett annat program vilket gjorde att jag kom runt problemet.

Till TS: ska du enbart ladda ner någon enstaka film så följa youtube-klippet. Eftersom du alltid kan pröva att ladda ner någon annan om det skulle krångla.

Men i övrigt så kommer jag ifortsättningen fortfarande rekommendera min metod om man är ute och reser/inte har tillgång till obegränsad datatrafik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in