Citat:
Ursprungligen postat av Siggaloo
Om man vill bygga ut huset, ska man passa på att göra det INNAN detaljplanen blir klar? Har läst någonstans att man inte behöver bygglov för utbyggnad utanför detaljplanerat område (upp till en viss storlek). Men jag tycker det låter konstigt...
Någon som har något att säga om detta? Finns det något som vi ska passa på att göra innan detaljplan? Vi skulle gärna bygga en veranda/utbyggnad som kan rymma toalett, och det skulle helst ske innan detaljplanen är klar.