2011-11-11, 16:15
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrynklig
Haha, oenigheten i tråden är lika stor som det TS beskriver att h*n hittat under sitt sökande.

Tvärtom så är det väl ganska enat här, C# från alla utom en? Annars bra inlägg, sen kan ju olika språk ha olika fördelar också. Python är inte så kul att göra ett spel i eftersom du saknar möjligheten att kompilera. Däremot är spelet i slutändan inte beroende utav vilket operativsystem man kör på, vilket kan vara kul.
Citera
2015-05-17, 10:42
Medlem
rakarnas avatar
Tja tänkte höra med er som kanske är lite mer erfarna. har en ide på ett spel som jag tror kan bli riktigt roligt ett spel som jag har saknat länge som skulle passa mig själv perfekt tror jag dock är jag lite osäker på vad som är bästa sättet å göra det på. Själva spelet tänkte jag köra i rimworld style typ och då är frågan ska jag göra spelet som en mod till rimworld för då får man ju mycket gratis iform utav motorn och IA och så kan man ju använda deras gubbar osv. eller ska jag göra spelet från början i gamemaker? Fördelar jag ser med att göra det som en mod är att man kan ju alltid börja lite med dem viktigaste grejerna och få till ett spel som funkar och sedan bygga på eftersom man har tid och lust medans att göra ett nytt spel kan vara ett väldigt stort kliv från början.

Jag har varken erfarenhet av att modda spel eller gamemaker dock så har jag erfarenhet av programering dock inte spel programering med lite hemsidor men mest Autoit och programera arudino så jag har väl iallafall program tänket så borde kunna lära mig ett nytt språk tycker jag :P

Kollade en snabbis å verkar som att rimworld har en liten modd community hittade någon nybörjar guide å så. så utvecklarna verkar stödja modare så borde inte vara några problem där så vitt jag sett.

så vad rekomenderar ni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in