Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-07, 19:28
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Hej, installerad om xp och nu har det börjat krabba...
Saken är den att det beter inte sig som det ska, datorn tror jag har extra minneskort och flyttbara medier inkopplade i datorn, så de kommer upp (Och låter) som du kopplar in en enhet te.x. ett SD kort. men i själva verket har jag inget inkopplat...sen försvinner det från den här datorn och dyker upp igen inom 10 sec.

Hur ska jag fixa detta, jag har inget inkopplat?
Citera
2011-11-07, 19:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan du inte göra en inaktivitet på detta? Går in under systemegenskaper eller under " den här datorn " och välj detta?

Jag hade själv detta på en XP-maskin, men dock som floppy. Denna dator har ingen floppy-enhet, men där kunde jag göra enheten inaktiv. Problemet löstes sig, men man får leva med ett gult frågetecken under systemgenskaperna.
Citera
2011-11-07, 19:48
Medlem
Solid.Alvedons avatar

Det kan jag utan problem leva med. Kan du skriv mer detaljerat hur man gör? jag skulle vara mycket tacksam
Citera
2011-11-07, 20:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag ska se om min förklaring kan hjälpa dig.

Öppna fönstret " datorn ", där bör du se ikonen som avser ditt problem. Markerar ikonen och välj egenskaper -> maskinvara -> där bör du har denna enhet under fönstret. Markerar enheten och tryck på egenskaper.

Bild på ovan -> http://imgdrop.se/UPL/1320692803ogp.png och denna maskin som printen togs har en floopy.

Längst ner på denna bild -> http://imgdrop.se/UPL/1320693012lcv.png så kan du göra enheten inaktiv. Om nu inte fungerar så kan man utföra detta under registerhanteringen. Men då gäller det veta exakt vad man gör.

Hoppas du förstår min förklaring.
Citera
2011-11-07, 22:15
Medlem
Solid.Alvedons avatar

TACK! fy fan va bra du är :')
Citera
2011-11-08, 08:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Äsch

Det är en bugg i XP som orsakar detta. Man får inte upp samma scenarie om man installerar Windows 7.
Men för att kringgår detta under XP så kan man utföra denna metod som du gjorde nu.
Citera
2011-11-09, 21:15
Medlem
Solid.Alvedons avatar

<3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in