Citat:
Ursprungligen postat av BlixtSnabb
Jag känner igen mig! Pengar gör mig lycklig. Det är så sjukt, jag har 50,000 i 500-lappar hemma bara för att jag ska kunna hålla i dom. Det känns liksom bra.
Pengar är verkligen lycka för mig. När jag har mycket så mår jag riktigt bra. Tyvärr har jag redan märkt att jag missar mycket av det roliga i livet bara för att jag väljer att spara så mycket jag kan. Jag antar att jag längtar efter den dag då jag går ut ur mitt mångmiljon hus och ner i min enorma pool med utsikt över havet. För att inte glömma alla pengakåta blondiner som ligger runt poolen.
Det måste ju vara osunt och patetiskt att ha såna mål och inte nöja sig med ett riktigt bra Svensson-liv.
Jag vill inte ha fru, villa, volvo och en bra lön. Jag vill ha så otroligt jävla mycket mer, hur gör man för att nöja sig med det man har?
Det jobbiga är väl att det kan vara svårt att göra av med pengar när man sparat länge och hårt för dem. När kommer du känna dig färdigsparad liksom? ska du då bara bränna alla pengar? om du har sparat ihop 8 milj kommer du då tror du att kunna lägga 6-7 av dem på ett hus?
Jag tror att går man för långt kommer man inte kunna använda dem, tänk på alla burksamlare och annat de har massor av pengar men använder dem inte. Vissa tycker alltid att de inte har råd oavsett hur mycket pengar man har.
En tanke bara inget negativt menat.