2011-11-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooltRomersktNamn
Lugn, du har bara fått en släng av sosse. För jag antar att det är andras pengar du vill ha?

Haha, nej skulle aldrig få för mig att ta emot soc-bidrag, om det nu är det du menar? Skulle känna skam om jag tog emot de, även om jag vore arbetslös. Skulle faktiskt hellre ägna mig åt brott än att ta emot allmosor och leva på 5k eller vad fan socbidrag ligger på..

För övrigt så tror jag stenhårt på kapitalism faktiskt och hatar kommunism.
Citera
2011-11-07, 12:47
Medlem
Ajberts avatar
Kärleken till pengar är roten till allt ont
1 Tim 6:10

Citera
2011-11-07, 13:03
Medlem
Fraisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av objectivism
Jag börjar bli orolig över mitt tankesätt. Jag har de senaste 5-6åren tänkt på pengar varenda dag. Jag har inga andra intressen. Jag älskar kontanter, och blir faktiskt lycklig av att ha mycket kontanter i handen..
När folk frågar vad mina intressen är vet jag inte vad jag ska svara, utan tänker endast pengar. Jag har någon slags stark övertygelse om att jag en dag kommer bli väldigt rik också..

Nu undrar jag om det finns fler som känner såhär? Alltså verkligen älskar pengar? Tänker på det dagligen osv. Övertygad om att pengar gör en lycklig osv.

Börjar kännas lite sjukt detta..

Bör jag försöka bryta detta tankemönster, går det ens?

Känner igen mig till fullo Jag tänker på pengar mer än vad jag tänker på sex etc...

Varje gång jag umgås med mina vänner så vill jag prata om pengar, jag är pokerspelare och har varit det i många år så jag tror det är därför jag är så intresserad av pengar då mitt intresse går ut på att ha/vinna så mycket som möjligt.
Citera
2011-11-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraiser
Känner igen mig till fullo Jag tänker på pengar mer än vad jag tänker på sex etc...

Varje gång jag umgås med mina vänner så vill jag prata om pengar, jag är pokerspelare och har varit det i många år så jag tror det är därför jag är så intresserad av pengar då mitt intresse går ut på att ha/vinna så mycket som möjligt.

Haha gör jag med.

Gillar också poker på grund av pengarna, är ofta på cosmopol och det känns fan mycket bättre åka hem därifrån med 10k i vinst i kontanter(bara hänt 2ggr) som man räknar på tåget hem än att ligga med nån brud man precis haft sex med och nu äcklas av..
Citera
2011-11-07, 15:15
Medlem
Citat:
Haha gör jag med.

Gillar också poker på grund av pengarna, är ofta på cosmopol och det känns fan mycket bättre åka hem därifrån med 10k i vinst i kontanter(bara hänt 2ggr) som man räknar på tåget hem än att ligga med nån brud man precis haft sex med och nu äcklas av..

Tja brudar går ju också att köpa med pengar så inget konstigt med det.
Citera
2011-11-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biifukaree
Tja brudar går ju också att köpa med pengar så inget konstigt med det.

Jaha och om brudar kan köpas med pengar? Är medveten om det. Vad har jag sagt som påstår motsatsen?
Citera
2011-11-07, 15:43
Medlem
ViktorNumondssons avatar
Citat:
Jag börjar bli orolig över mitt tankesätt. Jag har de senaste 5-6åren tänkt på pengar varenda dag. Jag har inga andra intressen. Jag älskar kontanter, och blir faktiskt lycklig av att ha mycket kontanter i handen..
När folk frågar vad mina intressen är vet jag inte vad jag ska svara, utan tänker endast pengar. Jag har någon slags stark övertygelse om att jag en dag kommer bli väldigt rik också..

Nu undrar jag om det finns fler som känner såhär? Alltså verkligen älskar pengar? Tänker på det dagligen osv. Övertygad om att pengar gör en lycklig osv.

Nej jag känner inte som du.
Så länge ditt sätt att leva på och dina tankar inte går ut över andra finns det ingen anledning att försöka ändra på något. Känner du dig själv plågad av ditt sätt att tänka?
Citera
2011-11-07, 15:54
Medlem
Gjorde inte det förut, men nu kan jag göra det ibland.
Citera
2011-11-07, 16:01
Medlem
Citat:
Jaha och om brudar kan köpas med pengar? Är medveten om det. Vad har jag sagt som påstår motsatsen?

Om brudar kan köpas för pengar så implicerar det att det att pengar är en mer värdefull resurs än brudar eftersom du kan få fler brudar om du har mycket pengar men ej vice versa. Därmed så är det mer relevant att vara intresserad av pengar.
Citera
2011-11-07, 18:30
Medlem
Inte helt sunt, men lite koll på ekonomin är bara bra att ha.

Eftersom du inte verkar ha något emot att spendera så kanske du ska börja ställa upp alternativ och jämföra dem med varandra, typ:

iPad vs 4000kr
Solsemester vs 15 000kr
Flott bil vs 300 000kr
Fint boende vs 1.5mkr

osv. osv.

Pengar i sig ger ju ingen levnadsstandard att tala om, men det som pengar kan hjälpa dig att anskaffa gör ju det.
Citera
2011-11-07, 20:10
Medlem
Czarens avatar
Citat:

Kör på bara, läs mer Ayn Rand.
Men jag antar att du gör det i och med ditt nick
Citera
2011-11-08, 00:04
Medlem
Jag känner igen mig! Pengar gör mig lycklig. Det är så sjukt, jag har 50,000 i 500-lappar hemma bara för att jag ska kunna hålla i dom. Det känns liksom bra.
Pengar är verkligen lycka för mig. När jag har mycket så mår jag riktigt bra. Tyvärr har jag redan märkt att jag missar mycket av det roliga i livet bara för att jag väljer att spara så mycket jag kan. Jag antar att jag längtar efter den dag då jag går ut ur mitt mångmiljon hus och ner i min enorma pool med utsikt över havet. För att inte glömma alla pengakåta blondiner som ligger runt poolen.
Det måste ju vara osunt och patetiskt att ha såna mål och inte nöja sig med ett riktigt bra Svensson-liv.

Jag vill inte ha fru, villa, volvo och en bra lön. Jag vill ha så otroligt jävla mycket mer, hur gör man för att nöja sig med det man har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in