2012-11-16, 17:48
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du samtalar med f.d. vittnen mycket mer än vad jag gör, betyder det att det ÄR som jag har misstänkt, att du inte är ett Jv?
Ja du vet jag råkade visst köra 90 km/h på 70 väg, men du vet Flexis, han körde ju 100!
Konstigt att gränsen för ok alltid kan tänjas till att gå vid dina övertramp!
Men du har alltid varit en mästare på att använda dubbla måttstockar.
Citera
2012-11-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleGustav
Ja du vet jag råkade visst köra 90 km/h på 70 väg, men du vet Flexis, han körde ju 100!
Konstigt att gränsen för ok alltid kan tänjas till att gå vid dina övertramp!
Men du har alltid varit en mästare på att använda dubbla måttstockar.

Helt fel som vanligt.

Flexbärt anser med hans anklagelse mot mig att man inte får prata med f.d. vittnen ALLS, alltså menar han att man måste köra 70 km/h enligt din liknelse, medan han själv kör i 200 km/h.

Det är Flexbärt som använder dubbla måttstockar.
Citera
2012-11-18, 14:24
Medlem
[complex]s avatar
Inte följt denna tråd...
Inte orkat. Men vad tycker ni om att watchtower ev skulle bli hackade och uthängda? Jag har funderat på saken tidigare, men aldrig gjort...Slagit verk i saken och angarerat mig pga olika anledningar...
Mest pågrund utav nära människor som älskar det dom tror på och man vill inte sabotera för mycket eller ta bort deras tro, men dom förtjänar igentligen ett hårt slag för alla som dött osv. Allt blod dom har på deras händer...
WT...

Vet inte hur mycket dom eskalerat osv, men det känns som att dom blivit striktare senaste åren? Inte en aning av vad dom blir matade med idag...
Jag hatar dom iallafall. Watchtower inc.

edit:
Flexbärt. Ser dig här direkt. Fattar inte hur du orkar...
Hajjar att du är mycket hjärntvättad, men det finns ju så mycket bevis emot allt och flashback och en annan tråd du tidigare skrivit i...
Antar att du är en sån som aldrig ger upp.
jaja. Ditt val.
Senast redigerad av [complex] 2012-11-18 kl. 14:27.
Citera
2012-11-18, 15:29
Medlem
[complex]s avatar
Äh, hann inte redigera bort min text där. Men jag pallar inte bry mig om jv/watchtower. Låt dom tro...
Allt är på deras ansvar/händer. Watchtower menar jag då. Inte mina.
Resten är bara dockor som undrar hur högt dom ska hoppa när watchtower skriver att dom ska hoppa. Men vissa kan vara lyckliga medans andra tar skada, men jag orkar inte bry mig längre om det där...

Finns redan så mycket information där ute. Gäller bara att dom själva hittar den...
Kritiskt tänkande.
Citera
2012-11-19, 11:13
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Helt fel som vanligt.

Flexbärt anser med hans anklagelse mot mig att man inte får prata med f.d. vittnen ALLS, alltså menar han att man måste köra 70 km/h enligt din liknelse, medan han själv kör i 200 km/h.

Det är Flexbärt som använder dubbla måttstockar.

Nej, helt rätt! Som vanligt är det du som är ute och cyklar i ditt karakteristiska självömkande sätt.

Anklagelser.....så här skrev flexis: "Är du ett Jv som samtalar med Fd vittnen? " Vilken anklagelse .Ta du och jämför det med vad du skrev om honom innan.

Äschhh....du är bara en oärlig självömkande fjant.....over and out
Citera
2012-11-19, 15:51
Medlem
Citat:
Nej, helt rätt! Som vanligt är det du som är ute och cyklar i ditt karakteristiska självömkande sätt.

Anklagelser.....så här skrev flexis: "Är du ett Jv som samtalar med Fd vittnen? " Vilken anklagelse .Ta du och jämför det med vad du skrev om honom innan.

Ja Jv verkar handskas vårdlöst med sanningen..men det är sådant man lär sig av ledningen i Brooklyn!
Citera
2012-11-19, 21:20
Medlem
Citat:

Bra argument
Citera
2012-11-19, 21:28
Medlem
Citat:
Om Flexbärt är ett sant Jehovas vittne kan man undra(väldigt starkt), är han ett döpt Jehovas vittne överhuvudtaget? För ett tag sedan så krävde Flexbärt att jag som ett Jehovas vittne skulle svara och ha ett svar som en annan skribent hade en fråga om, detta pekar på att Flexbärt inte var ett Jehovas vittne vid detta tillfälle. Dessutom hade han bilder på julstämning, helt emot Jehovas vittnens övertygelse.

Jag kan inte presentera dessa fakta utan att bli avstängd från Flashback på grund av deras policy att inte koppla en användare med ett annat konto i ett annat forum.

Men Flexbärt har uttryckt saker och ting i andra forum som pekar på att han inte är ett sant Jehovas vittne, utan i bästa fall är någon som studerar med Jehovas vittnen.

Att ni kopplar Jehovas vittnen med Flexbärt är bara tragiskt, han är i bästa fall en ytterlighet av majoriteten av Jehovas vittnen som grupp betraktat.

Det enda ni åstakommer är en felaktig bild av vad Jehovas vittnen står för och tror på, sorgligt.

Nu har ju Flexbärt flera ggr påstått att han var med i JV redan före 1975.
Menar du att han ljuger om det?
Att nån vill vara ett JV wannabe verkar knappast troligt.

Jag förstår dock att du ser honom som en belastning för din tro.
Det gör de flesta JV i min omgivning också.
Citera
2012-11-19, 22:35
Medlem
Kalten jag gör ett undantag och svarar dig för att du är någorlunda resonlig i din ton denna gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Nu har ju Flexbärt flera ggr påstått att han var med i JV redan före 1975.
Menar du att han ljuger om det?

Ingen aning, det är möjligt att det finns Jv som pyntar julstämning och hänvisar till andra skribenter som ska svara för Jv:s räkning istället för han själv, och kallar sig för ett namn med e-post som är falskt och med olika hemsidor, och dömer människor, det är möjligt men det låter underligt minst sagt. I så fall ligger han långt ute i kanten av genomsnittet av Jv.

Dom två Jehovas vittnen som jag känner på FB uppfattar också honom som underlig och svår att få grepp om, och uppfattar honom som dömande mot andra. Jag har tidigare gett honom "the benefit of the doubt" på grund av hans dyslexi (som han erkänt) och försökt medla med honom, jag har tidigare tagit honom till försvar, och försökt förmildra hans hårda uttalanden utan att komma i konflikt med honom, men jag har inte lyckats, istället har gått på mig med anklagelser om att jag svarar avfällingar och angriper honom m.m. så finns det ingen anledning längre att försvara honom. Han är alltför ute i kanten för att jag ska betrakta honom som ett Jehovas vittne.

Om han skulle bete sig så här i det verkliga livet så hade han blivit utesluten enligt min mening.

Citat:
Att nån vill vara ett JV wannabe verkar knappast troligt.

Kanske det, men det finns sjuka människor som låtsas vara Jv, som svarar som Jv, för att sedan döma andra i syfte att förstöra ryktet för Jv. Jag vet det genom tidigare erfarenheter, men om Flexbärt faller i den kategorin vet jag inte. Jag har diskussioner med honom i privata meddelanden lite då och då, men det är mest anklagelser från hans sida, att jag skulle vara som en avfälling och anklagar honom m.m.
Jag har försökt sträcka ut handen, men den tar han inte.

Om jag eller ett annat Jv på FB kan få NÅGON slags bekräftelse på att han verkligen är ett döpt Jv, så kommer jag att bekräfta honom, men jag kommer då i så fall också tillrättavisa honom när han beter sig illa. Jag har försökt tillrättavisa honom tidigare, men då har han attackerat mig istället, det är också ett tecken på att han inte är ett Jehovas vittne, i alla fall att han inte förstått en av dom grundläggande lärorna som kristen om ödmjukhet.

Jag har kontakter med Jehovas vittnen på olika forum, och jag vet att dom är döpta Jehovas vittnen eftersom jag har träffat dom i verkliga livet, men med Flexbärt verkar det vara omöjligt. Vad jag vet så håller han för sig själv, och inte har kontakt med andra Jv på nätet. Ingen som jag känner vet vem Flexbärt är, han har presenterat sig med ett namn, men jag tror det är fejkat (jag har inte gått vidare och undersökt det hela eftersom jag inte är intresserad).

Citat:
Jag förstår dock att du ser honom som en belastning för din tro.
Det gör de flesta JV i min omgivning också.

Om han nu är en del av min tro, vilket jag starkt betvivlar. Om det nu handlar om hans dyslexi, så borde han kunna ställa allt till rätta genom att prata med mig eller ett annat Jv på FB eller ett annat forum (han är väldigt aktiv i många forum), men det har han inte gjort, och det kan han inte skylla sin dyslexi för, då handlar det om andra saker.
Citera
2012-11-20, 08:51
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
Du samtalar med f.d. vittnen mycket mer än vad jag gör, betyder det att det ÄR som jag har misstänkt, att du inte är ett Jv?
.
The master of dubbel standard has spoken

Citat:
Kalten jag gör ett undantag och svarar dig för att du är någorlunda resonlig i din ton denna gång.
Klart du gör ett undantag....när det passar dig. Men du dömer din broder flexis för samma förtelse
Citera
2012-11-20, 09:23
Medlem
Citat:
The master of dubbel standard has spoken

Klart du gör ett undantag....när det passar dig. Men du dömer din broder flexis för samma förtelse

Vart har jag sagt att Flexbärt inte får prata med f.d. Jv? Du är master på att förvränga vad folk säger.

För min del får Flexbärt prata med f.d. Jv hur mycket han vill, men när han säger till mig att jag inte får prata med f.d. Jv, när han själv pratar mycket mer, och t.o.m. anklagar mig för att vara en avfälling på grund av det, då reagerar jag.
Citera
2012-11-20, 12:46
Medlem
KalleGustavs avatar
Citat:
=ttsp]Vart har jag sagt att Flexbärt inte får prata med f.d. Jv? Du är master på att förvränga vad folk säger.
Jag har aldrig påstått att du har sagt att Flexis inte får prata med fd Jv, vad jag säger är att ni gör samma sak, men du vill få det till att Flexis är sämre än dig, ingen som helst förvrängning här inte. Bara att gå tillbaka och läsa inläggen.
Om du nu är ett sådant praktvittne som du vill ge sken av så borde du ju veta vart ditt beteende i denna fråga står i förhållande till vad som står i vaktornet, eller hur? Du kanske borde ransaka dig själv istället för att klanka på andra.

Citat:

Citat:
För min del får Flexbärt prata med f.d. Jv hur mycket han vill, men när han säger till mig att jag inte får prata med f.d. Jv, när han själv pratar mycket mer, och t.o.m. anklagar mig för att vara en avfälling på grund av det, då reagerar jag.

Jag har inte sett dessa anklagelser du pratar om, vänligen visa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in