2008-12-10, 14:17
Medlem
KoettFaerss avatar
Eftersom jag fick begär om att göra tråden mer seriös i sin frågeställning så satsar jag på att göra detta nu. Enligt vissa ska "reptilian conspiracy" vara något som existerar. Läste dessutom i en gammal Illustrerad Vetenskap om just denna konspiration som tydligen är en av de största.

Utdrag från Wikipedia.org
Citat:
According to writer David Icke, 7-foot (2.1 m) tall, blood-drinking reptilian humanoids from the star system Alpha Draconis are the force behind a worldwide conspiracy directed at humanity. The reptilians maintain their control through the generation of fear and negative emotion, which is food to these entities, by manufacturing conflicts, primarily wars. He contends that most of the world's leaders are in fact related to these reptilians.

Han påstår bl.a. att dessa Reptiler, som kommer från solsystemet Alpha Draconis står bakom 9/11 och "New World Order".

En hemsida ska tydligen ha upprättats: http://www.reptoids.com
Där de tar upp just detta ämne.

Vissa hävdar till och med att deras styre kan märkas av långt tillbaka i tiden. Vissa har till och med gått så långt att de hävdar att det var en "reptoid" som fick Eva att äta av den förbjudna frukten, dock var denna förklädd som en vanlig orm. Enligt dessa personer kan dessa reptoider förklä sig som människor, tydligen ska det röra sig om väldigt utvecklade kameleonter.

Så, nu till diskussionen, hur tror ni att denna konspiration kan ha uppkommit? Finns det något av värde i deras resonemang? Kan detta vara anledningen till att staten vägrar medge att ufo:n landat här på jorden? Ordet är ert.
Citera
2008-12-10, 14:26
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
http://www.imdb.com/title/tt0085106/

Mjo, tänkte också just på den serien. Måste ju ha triggat ännu fler personer att tro på denna konspiration. Man kan ju alltid fråga sig varför de gjorde denna serie från början, kanske en del av konspirationen?
Citera
2008-12-10, 14:51
Medlem
NanoFighters avatar
Umm, även "midnight meat train" kan väl till intresse?
Människor blir bortförda, med hjälp av andra människor själva som hjälper till, och blir foder till en massa "reptilmänniskor" underground. Tror filmen är inspirerad av TS myt iaf
Citera
2008-12-10, 15:08
Medlem
chibarikus avatar
Intressant teori som jag personligen inte tror på. Men är ju lite svårt att motbevisa den också.
Citera
2008-12-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Intressant teori som jag personligen inte tror på. Men är ju lite svårt att motbevisa den också.

Det blir värre när man inser att jultomten är med på ett hörn också. Som sagt, svårt att motbevisa eftersom avsaknaden av bevis är själva bevisen för konspirationen. Hittar du inga ödlor är det ju för att de gömmer sig och om du skulle hitta ödlor så är ju saken klar.
Citera
2008-12-10, 15:24
Medlem
Securions avatar
Låter som "V"...?
Citera
2008-12-10, 20:59
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku

Det är väl just det som är det svåa med konspirationer. De bygger ofta på något som är svårt att bevis/motbevisa.
Citera
2008-12-10, 23:22
Medlem
svennens avatar
Trots att jag generellt är naturligt ifrågasättande måste jag ändå erkänna att detta låter fullt troligt.
Bloddrickande reptiler, från en annan planet som håller hela männskligheten som gisslan.
Varför inte?
Citera
2008-12-10, 23:30
Medlem
Krafses avatar
Jag tror det finns reptiler, (Har sett reptilliknande varelser ett par gånger.) men jag tror inte att de styr världen.
Det är giriga människor som står för den delen. Men omöjligt? Knappast, det är mycket, mycket möjligt att eliten är influerade av reptiler eller andra onda varelser, eller att de faktiskt ÄR dessa varelser fast de projicerar hologram av en människa runt sig.
Citera
2008-12-11, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Vissa har till och med gått så långt att de hävdar att det var en "reptoid" som fick Eva att äta av den förbjudna frukten, dock var denna förklädd som en vanlig orm.

Ville bara rätta dig. Ormen i Eva och Adam berättelsen är symbolen för reptilerna, inte att nån reptil skapade ormklädsel och gick inuti sen och sen försökte klättra. Utan symboliken för ormen är då dessa varelser. Just för att man inte fick avbilda dessa "gudar" ...bra och läsa på lite innan också.. lite bara.

Såsom symbolen från de gamla sumeriska och babyloniska/egyptiska livets träd är DNA ..då de e 2 sträng som går igenom varandra och ser ut som DNA.
Citera
2008-12-12, 13:20
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Ville bara rätta dig. Ormen i Eva och Adam berättelsen är symbolen för reptilerna, inte att nån reptil skapade ormklädsel och gick inuti sen och sen försökte klättra. Utan symboliken för ormen är då dessa varelser. Just för att man inte fick avbilda dessa "gudar" ...bra och läsa på lite innan också.. lite bara.

Såsom symbolen från de gamla sumeriska och babyloniska/egyptiska livets träd är DNA ..då de e 2 sträng som går igenom varandra och ser ut som DNA.

Du kan inte rätta mig, för det var inte jag som påstod det jag skrev. Det jag skrev handlar om vad vissa stollar tror, inte vad jag tror.
Citera
2008-12-24, 00:16
Medlem
Beyond the cutting edge

Mitt första inlägg får bli detta. Kolla gärna på "Beyond the cutting edge". Nästan 6 timmars underhållning av och med David Icke. Själv tycker jag han är en person att respektera, han står för vad han tror och tycker och verkar inte galen vilket många verkar tro.

Angående Reptilian Conspiracy så är det som med så mycket annat, det skulle kunna vara så. Det skulle också kunna vara på många andra sätt.

En hel del har ju visats i media som tv-serier och filmer etcetera. Tänk om dessa alster producerats i förebyggande syfte av reptilstyrda företag och personer just i syfte att uppbåda oss "slavar" att förkasta dessa galna teorier med sånt som "Han har sett för mycket på V och Monsters Inc".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in