2011-11-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeV
Blir så jävla arg när jag läser detta, Lilla Eric tar sig en sup och ska sedan vara kaxxig hela kvällen inför sin kompisar... Slutar med att han åker på däng.

Att Erik skulle göra något utan sina kompisar skulle inte vara så troligt...
Kaxig? Våldsam skulle jag snarare säga
Citera
2011-11-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Kaxig? Våldsam skulle jag snarare säga

Kaxig och våldsam, ursäkta missen... Sir
Citera
2011-11-09, 20:39
Medlem
[quote=CokeV]Blir så jävla arg när jag läser detta, Lilla Eric tar sig en sup och ska sedan vara kaxxig hela kvällen inför sin kompisar... Slutar med att han åker på däng.

Att Eric skulle göra något utan sina kompisar skulle inte vara så troligt...

Och vad vill du säga med det? Tror knappast heller när du var 16 år att du vågade göra något busigt utan dina kompisar.
Citera
2011-11-09, 22:35
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ok, du som tycks känna en massa rikemansungar som är stökiga, vad tror du beror det då på?
Människoförakt? Livsleda? Personlighetsstörning, i form av bokstavskombinationer?

Vet du, för att förtydliga, jag tror inte F. Reinfeldt är en dålig människa, inte heller kan han vara korkad, då han ju faktiskt är Sveriges statsminister, men någonting har ju faktiskt brustit, och jag är genuint intresserad av mekanismerna, hur det kommer sig att en familj, som tycks ha allting ordnat, har en familjemedlem som löper amok om nätterna som kränker sina medmänniskor.
Som jag ser det, kan det ju nästan bara bero på att fadern i detta fall, är helt bortkopplad från sin yngste sons liv, då hans arbete tar all hans tid, nej?

Hade du vart "genuint intresserad" hade du förstått bättre. Socialpsykologiska aspekter spelar en viss roll, än dock inte all.
Att ha en dragning till slagsmål och fara, handlar mer om bristande konsekvens -och omdömestänk.
Detta ser vi hos alla klasser, såväl över som underklass. Finns knappast någon homogen grupp vad gäller spänning -och våldsbejakande beteende. Förutom MENA, men de har sina andra förklaringar.
Minsta insatta tomte vad gäller kriminologi får ihop 1+1.

Godkväll.
Citera
2011-11-09, 22:39
Medlem
MnasIes avatar
Men vafan, det är visst intressant att han är Reinfeldts son... Han är ju förfan rätt utmobbad p.g.a detta!, tänk dig själv... Plus att jag vet vilka t.e.x max är, han ska fan kaxa mot alla...
Citera
2011-11-09, 22:47
Medlem
Aragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ok, du som tycks känna en massa rikemansungar som är stökiga, vad tror du beror det då på?
Människoförakt? Livsleda? Personlighetsstörning, i form av bokstavskombinationer?

Vet du, för att förtydliga, jag tror inte F. Reinfeldt är en dålig människa, inte heller kan han vara korkad, då han ju faktiskt är Sveriges statsminister, men någonting har ju faktiskt brustit, och jag är genuint intresserad av mekanismerna, hur det kommer sig att en familj, som tycks ha allting ordnat, har en familjemedlem som löper amok om nätterna som kränker sina medmänniskor.
Som jag ser det, kan det ju nästan bara bero på att fadern i detta fall, är helt bortkopplad från sin yngste sons liv, då hans arbete tar all hans tid, nej?

Du liksom en hög människor till här i samhället tror på myten att alla är föräldrarnas fel. Låt mig då upplysa dig om att allt allt inte handlar om arv/miljö. Människor föds inte som mer eller mindre kopior av sina föräldrar utan det finns de med helt perfekt uppfostran och suiper bra omtänksamma föräldrar men som ändå har en eller annan störning som gör att de helt enkelt tycker om att ställa till jävelskap. Behöver inte ens vara en störning, kan räcka med leda som gör att de violl ha loite aktion i deras liv.

Många brottslingar som dömts till fängelse kan berätta om helt perfekt uppväxter men där de helt enkelt drogs till spänningen istället för det inrutade svensson livet.
Säger inte att så nu äär fallet med den gode Erik, men chansen att det kan vara så här är lika stor som att det skulle ha något med hans uppväxtsfaktorer att göra.
Citera
2011-11-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon
Du liksom en hög människor till här i samhället tror på myten att alla är föräldrarnas fel. Låt mig då upplysa dig om att allt allt inte handlar om arv/miljö. Människor föds inte som mer eller mindre kopior av sina föräldrar utan det finns de med helt perfekt uppfostran och suiper bra omtänksamma föräldrar men som ändå har en eller annan störning som gör att de helt enkelt tycker om att ställa till jävelskap. Behöver inte ens vara en störning, kan räcka med leda som gör att de violl ha loite aktion i deras liv.

Många brottslingar som dömts till fängelse kan berätta om helt perfekt uppväxter men där de helt enkelt drogs till spänningen istället för det inrutade svensson livet.
Säger inte att så nu äär fallet med den gode Erik, men chansen att det kan vara så här är lika stor som att det skulle ha något med hans uppväxtsfaktorer att göra.
En leda som gör att man börjar supa och slåss brukar kallas rastlöshet och diagnosticeras ofta med ADHD.. eller så kanske man ha en släng, fast ingen diagnos.. Är man av den sorten krävs det mer av föräldrarna.. Tex släpper man inte ut ett sånt barn själv på stan mitt i natten när han bara är 16 år.
Citera
2011-11-09, 23:45
Medlem
greenbatmans avatar
Killen måste lära sig att uppföra sig, "noblesse oblige"

Någon som vet om Erik fortfarande är på sjukhus?
Citera
2011-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon

Även om det inte är deras fel att grabben är störd (vilket jag tvekar på att det inte är) är det ju fortfarande deras fel att han springer runt på stureplan sent på natten. Om de VET att han super varje gång han går ut, och har hamnat i så jävla många andra dispyter kanske det är dags att säga ifrån som vuxen?
Citera
2011-11-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenbatman
Killen måste lära sig att uppföra sig, "noblesse oblige"

Någon som vet om Erik fortfarande är på sjukhus?
Knappast. Han skulle till skolan i måndags.. Han blev knappast ens inlagd..
Citera
2011-11-10, 00:36
Medlem
Att FR yngste son är en idiot precis som sin far kan ju inte ha undgått någon, men en fråga jag har gäller den den äldre idioten och den är hur länge kommer han ha livvaktsskydd, för maken till hat mot FR har jag aldrig upplevt bland min brokiga skara av bekanta.
Citera
2011-11-10, 00:36
Medlem
Aragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
En leda som gör att man börjar supa och slåss brukar kallas rastlöshet och diagnosticeras ofta med ADHD.. eller så kanske man ha en släng, fast ingen diagnos.. Är man av den sorten krävs det mer av föräldrarna.. Tex släpper man inte ut ett sånt barn själv på stan mitt i natten när han bara är 16 år.

Och när denna 16 åring vägrar stanna hemma vad ska föräldrarna då göra??
Tvinga han med våld??
Ja mycket möjligt med ADHD men vad ska föräldrarna gör amer då, du vet förresten inte heller vad föräldrarna just gjort för att hjälpa sonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in