Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ok, du som tycks känna en massa rikemansungar som är stökiga, vad tror du beror det då på?
Människoförakt? Livsleda? Personlighetsstörning, i form av bokstavskombinationer?
Vet du, för att förtydliga, jag tror inte F. Reinfeldt är en dålig människa, inte heller kan han vara korkad, då han ju faktiskt är Sveriges statsminister, men någonting har ju faktiskt brustit, och jag är genuint intresserad av mekanismerna, hur det kommer sig att en familj, som tycks ha allting ordnat, har en familjemedlem som löper amok om nätterna som kränker sina medmänniskor.
Som jag ser det, kan det ju nästan bara bero på att fadern i detta fall, är helt bortkopplad från sin yngste sons liv, då hans arbete tar all hans tid, nej?
Hade du vart "genuint intresserad" hade du förstått bättre. Socialpsykologiska aspekter spelar en viss roll, än dock inte all.
Att ha en dragning till slagsmål och fara, handlar mer om bristande konsekvens -och omdömestänk.
Detta ser vi hos alla klasser, såväl över som underklass. Finns knappast någon homogen grupp vad gäller spänning -och våldsbejakande beteende. Förutom MENA, men de har sina andra förklaringar.
Minsta insatta tomte vad gäller kriminologi får ihop 1+1.
Godkväll.