2012-12-19, 23:30
Medlem
Bobby Knights avatar
Tankeexperiment, ponera att han ser risig, gammal och fattig ut. Tror du hon skulle skriva på de sättet då... knappast. Förmodligen marknadsföring men definitivt riktad sådan.
Citera
2012-12-20, 05:08
Medlem
MeanMEs avatar
För den som vill studera ämnet lite.
Lite äldre filer dock men tekniken är den samma.

http://textfiles.tonytee.nl/anarchy/LOCKPICKING/
Citera
2012-12-26, 05:56
Medlem
Varför övar ni inte på hänglås med två gem som på den gamla goda tiden?

minns för en 6-7 år sen när min kompis tog mig ner i källarförråden i hans hyreshus och så övade vi plocka lås. tog allt från 3-20 minuter per lås men vi lyckades plocka de flesta låsen.
Citera
2013-01-09, 13:10
Medlem
Hellsfates avatar
Lockpicks.se har många olika verktyg till lockpicking. Jag beställde min i fredags förra veckan, fick ett mess från posten i söndags om att dom hade mitt paket och idag gick jag och hämtade paketet. För 250 kr fick man ett dyrkarset och en manual för nybörjare
Citera
2013-01-25, 23:43
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsfate
Lockpicks.se har många olika verktyg till lockpicking. Jag beställde min i fredags förra veckan, fick ett mess från posten i söndags om att dom hade mitt paket och idag gick jag och hämtade paketet. För 250 kr fick man ett dyrkarset och en manual för nybörjare
Det är ett alternativ att köpa ett lockpickset, men jag rekommenderar folk som ska börja att helt enkelt slipa era egna verktyg, då kommer ni i princip aldrig behöva lägga pengar på olika "former" och heller inte när/om någon skulle gå sönder.

Jag gick till claes ohlsson och köpte 10st ~1cm breda sågblad, ett blad räcker till ca 3st lockpicks och detta för 60kr. Sedan måste man ju ha ett sliphjul att slipa med men det finns väl i princip överallt, eller fila för hand (har prövat, det funkar men tar tid). Sedan prövade jag hela tiden den "picken" jag jobbade med olika lås för att bestämma om/hur jag skulle fila vidare och vips! nu har jag en "pick" som tar de flesta hänglås.
Citera
2013-12-12, 12:20
Medlem
Theberzerkers avatar
Är lockpicks.se grön nu? Sett lite olika omdömen om den men de flesta skrevs för flera år sedan.
Finns det någon annan sida som skickar dyrkset inrikes?
Citera
2013-12-13, 14:02
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
helt enkelt slipa era egna verktyg,

Helt klart.

Det finns filmer på YT som visar, och material finns hur mycket som helst, tex. ett vanligt bladmått borde funka.

Magin siter inte i verktyget, precis vad som helst som når, funkar som 'dyrk'.
Citera
2013-12-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Är lockpicks.se grön nu? Sett lite olika omdömen om den men de flesta skrevs för flera år sedan.
Finns det någon annan sida som skickar dyrkset inrikes?
Jag beställde en Dyno KWIK-pick därifrån för ett år sedan, fick dock en sån här istället: http://www.lockpicks.se/special/2-penn-dyrkset.html
Bäst att beställa med postförskott om du vill vara säker.
Citera
2013-12-16, 22:08
Medlem
FarbrorKruts avatar
Ett enkelt dyrkset brukar fungera mycket bra för de flesta. Beställde för flera år sedan ett set från DealExtreme, håller fortfarande. Tog en stund att lära sig tekniken, sedan blev man som en gud på att öppna lås
Citera
2013-12-25, 01:12
Medlem
Någon som har koll på om det går att spräcka lås med hjälp av kyla/värme och hammare?
Har en handsvets hemma, >~ 1500C, behöver tillgång till en nedkylningskälla.. Undrar om det går att nyttja den endoterma reaktionen som uppstår vid utsläpp av propan eller butan, hur kallt kan det tänkas bli då?
Citera
2017-01-16, 14:53
Medlem
patrikgbgs avatar
Hade tänkt börja med dyrkning men vill inte spendera flera hundra kronor på dyrare set innan jag testat. Har beställt detta men börjar bli lite orolig för att de inte passar så bra på europeiska lås?

http://www.ebay.com/itm/24pcs-Set-Educational-Practice-Unlocking-Lock-Pick-Set-Key-Extractor-Tool-Lock-/252690028896

Någon som vet om de passar?
Citera
2017-01-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Hade tänkt börja med dyrkning men vill inte spendera flera hundra kronor på dyrare set innan jag testat. Har beställt detta men börjar bli lite orolig för att de inte passar så bra på europeiska lås?

http://www.ebay.com/itm/24pcs-Set-Educational-Practice-Unlocking-Lock-Pick-Set-Key-Extractor-Tool-Lock-/252690028896

Någon som vet om de passar?

Beror väl helt på tjockleken, många europeiska lås är trängre än jänkelåsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in