Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-26, 11:53
  #37
Medlem
Beställde ett set dyrkar från lockpicks.se men fick sedan en dålig magkänsla av någon anledning och gick in på fb och ja, det verkar ju vara scam..

Är det något som fått något därifrån någonsin? Vill ju ha mitt set men vill inte beställa ännu ett nytt set direkt egentligen om det finns en liten chans att man får nåt från lockpicks.se
Citera
2017-03-06, 15:27
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Beställde ett set dyrkar från lockpicks.se men fick sedan en dålig magkänsla av någon anledning och gick in på fb och ja, det verkar ju vara scam..

Är det något som fått något därifrån någonsin? Vill ju ha mitt set men vill inte beställa ännu ett nytt set direkt egentligen om det finns en liten chans att man får nåt från lockpicks.se

Riktigt dyrt på lockpicks.se, med tanke på vad vilka verktyg du får för pengarna. Har själv aldrig köpt därifrån.

Men är du en nybörjare som ändå vill ha billiga kvalitets-dyrkar från en respektabel tillverkare, "slim" modell för europeiska lås, samt skickas inrikes så rekommenderar jag att du ska köpa dessa.

Äger själv detta kit, och har köpt andra produkter ifrån den länkade sidan och de har kommit fram alla gånger så den är grön!

Lycka till!
Citera
2017-04-10, 19:10
  #39
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polorex0
Någon som har koll på om det går att spräcka lås med hjälp av kyla/värme och hammare?
Har en handsvets hemma, >~ 1500C, behöver tillgång till en nedkylningskälla.. Undrar om det går att nyttja den endoterma reaktionen som uppstår vid utsläpp av propan eller butan, hur kallt kan det tänkas bli då?

Vissa lås har delar i Zink. Har sett flera videos på dessa. Zink smälter vid ca: 500 grader och låsdelar flyter ut. Vad gäller kyla så vet jag ej.


Citat:
Ursprungligen postat av d0pexx
Riktigt dyrt på lockpicks.se, med tanke på vad vilka verktyg du får för pengarna. Har själv aldrig köpt därifrån.

Men är du en nybörjare som ändå vill ha billiga kvalitets-dyrkar från en respektabel tillverkare, "slim" modell för europeiska lås, samt skickas inrikes så rekommenderar jag att du ska köpa dessa.

Äger själv detta kit, och har köpt andra produkter ifrån den länkade sidan och de har kommit fram alla gånger så den är grön!

Lycka till!

Sparrows gör bra dyrkar men just det settet är inte jättebra för nybörjare märkte jag (har köpt det själv). Detta eftersom det bara är en krok och det är den man använder mest. Bättre är då detta som är marginellt dyrare men har mer krokar: https://www.southord.com/Lock-Pick-T...iece-1500.html

Har kommit igång lite mer med mitt dyrkande och har förstått nu att för att komma vidare så måste jag lära mig mer om stift och vrid så jag köpte dessa: https://www.sparrowslockpicks.com/product_p/qreload.htm
samt
https://www.sparrowslockpicks.com/product_p/l11.htm

Jag tycker jag märker direkt hur mycket svårare det blir med säkerhetsstift! Jag har nog inte klarat mer än 3st säkerhetsstift i ett lås, trots att jag stiftat om låset själv..
Citera
2017-04-16, 13:39
  #40
Avstängd
Bryr man sig inte om låset så är det bara använda tryckluft och skjuta in nån smalare järnpinne i låset. Spräcker hela skiten .
Citera
2017-04-16, 20:47
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meskonin123
Bryr man sig inte om låset så är det bara använda tryckluft och skjuta in nån smalare järnpinne i låset. Spräcker hela skiten .

Va???
Bevis för det?
Citera
2017-04-18, 20:38
  #42
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meskonin123
Bryr man sig inte om låset så är det bara använda tryckluft och skjuta in nån smalare järnpinne i låset. Spräcker hela skiten .

Det där skulle jag vilja se! Tror inte ett ögonblick på det.
Citera
2017-04-18, 20:46
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Det där skulle jag vilja se! Tror inte ett ögonblick på det.


Tror vi får vänta på svar....
Geniet är avstängt.
Citera
2022-09-23, 11:40
  #44
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Vad är det som gäller för svenska dörrar? Alltså vanliga låst till hus/lägenheter?

Finns ju massa olika sånna här decoders och picks så vet itne vad man ska välja:

https://www.banggood.com/Civil-NSN14...waAv6tEALw_wcB
Citera
2022-09-24, 16:03
  #45
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vad är det som gäller för svenska dörrar? Alltså vanliga låst till hus/lägenheter?

Finns ju massa olika sånna här decoders och picks så vet itne vad man ska välja:

Sök på LISHI LOCKPICKS så lär du hitta vad du är ute efter.

SC1 SC4 KW1 KW5 SS002 SS002R SS001 R52 AM5 GO2R M1 MS2 BE2-6 BE2-7 SC1-L KW1-L

Aliexpress har många att välja på.
Citera
2022-09-24, 16:20
  #46
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias_r
Sök på LISHI LOCKPICKS så lär du hitta vad du är ute efter.

SC1 SC4 KW1 KW5 SS002 SS002R SS001 R52 AM5 GO2R M1 MS2 BE2-6 BE2-7 SC1-L KW1-L

Aliexpress har många att välja på.

Hur vet man vilken som passar en vanligt svensk dörr?
Citera
2022-09-24, 16:50
  #47
Medlem
mattias_rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur vet man vilken som passar en vanligt svensk dörr?

Finns inte en svensk standard hur de ska vara utformade, du måste se på varje lås hur hålet ser ut och välja rätt LISHI nyckel, rätt dyrt ifall du ska ha ett komplett set.
Är inte direkt svårt att låsa upp en dörr med traditionella dyrkar efter att du har tränat upp dina kunskaper, men med "LISHI dyrkarna" går det betydligt lättare.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback