• 1
  • 2
2011-11-05, 19:39
Medlem
iAlexs avatar
Jag betalar 200 kronor för en stock Skruf original portion i en vanlig turkkiosk.
Citera
2011-11-05, 19:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Har funderat på att börja hamstra i stock istället för att köpa dosvis. Prisläget på snus är ju rent katastrofalt så varje krona man kan tjäna är bra

Började snusa för knappt 10 år sedan och då kostade en dosa 16 kronor, nu är priset för samma dosa (som lägst i stan) 38 kronor... Skulle det varit samma utveckling säg om mjölkpriset så hade det varit man ur huse vid det här laget, så tycker det är dags att snusarna går ihop med att det är nog nu.
Citera
2011-11-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Inget nytt under solen för min egen del. Köper själv snuset Knox Portion, sex stockar för strax över 1000 kronor. Tycker det påminner om General Vit Portion till smaken.
Samma här, 189 kr stocken.
Trevligt snus, dock lite torra påsar men det vänjer man sig vid.
Citera
2011-11-06, 01:38
Medlem
Smokey McPots avatar
Själv slutade jag hellre snusa, än att behöva gå ner i prisklass och köpa snus "som påminner om..".
Snusade Kronan ett tag, vilket är ett hemskt snus egentligen.

Snusfri och glad för det.
Citera
2011-11-06, 02:57
Medlem
rätta mig om jag har fel, men du tjänar ju knappast något på denna deal. Däremot sparar du en del pengar
Citera
2011-11-06, 03:15
Medlem
Gringubbens avatar
Har snusat Ettan i ett gäng år. För mig finns inget annat. Tycker det är jobbigt att behöva säga "Ettan lös" nuförtiden då det funnits sedan 1822. Alla konstiga påsar är nog mest för kärringar. Men iaf.

Tipset om Viking Line är nog det bästa för oss som snusar på riktigt. Har åkt många svängar t.o.r. från Kapellskär, men en gång blev det knas.
Någon förslagen halvskum tobakist? från Stockholm hade tagit sig till att länsa kylen på varenda dosa då jag kom in i taxfreen. Eftersom andra märken och modeller går bort så blev jag utan den gången.
Men det var ett par år sedan, och nu tror jag inte det händer så ofta.
Citera
2011-11-06, 11:14
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
Har snusat Ettan i ett gäng år. För mig finns inget annat. Tycker det är jobbigt att behöva säga "Ettan lös" nuförtiden då det funnits sedan 1822. Alla konstiga påsar är nog mest för kärringar. Men iaf.

Tipset om Viking Line är nog det bästa för oss som snusar på riktigt. Har åkt många svängar t.o.r. från Kapellskär, men en gång blev det knas.
Någon förslagen halvskum tobakist? från Stockholm hade tagit sig till att länsa kylen på varenda dosa då jag kom in i taxfreen. Eftersom andra märken och modeller går bort så blev jag utan den gången.
Men det var ett par år sedan, och nu tror jag inte det händer så ofta.

det händer att snusen är slut...
tror att det finns butiker som köper snusen på båten för att sedan sälja i butik. därav har de gjort dosorna större 50 gram.
dock har de inte gjort det än med grov och göteborg... de kanske är på g att sälja ut lagret

priset är bra för lös snus

SPARA ELLER TJÄNA....

om man säger så här, att ni köper dessa fem stockar och sedan säljer dem så tjänar man
Citera
2011-11-06, 14:07
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
det händer att snusen är slut...
tror att det finns butiker som köper snusen på båten för att sedan sälja i butik. därav har de gjort dosorna större 50 gram.
dock har de inte gjort det än med grov och göteborg... de kanske är på g att sälja ut lagret

priset är bra för lös snus

SPARA ELLER TJÄNA....

om man säger så här, att ni köper dessa fem stockar och sedan säljer dem så tjänar man

Fattar inget riktigt vad du menar i det fetstilta, men för upplysnings skull kan jag meddela att alla dosor med lössnus rymde 50g från början, men att man sen knockade ner dom till 45g.
Citera
2011-11-07, 00:04
Medlem
Gringubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
alla dosor med lössnus rymde 50g från början, men att man sen knockade ner dom till 45g.
Det var som fan.
Jag som trodde att min konsumtion ökat på sistone.
Riktiga luspudlar på swedish match, man skulle vrida om näsan på dem för att de inte varit tydliga med smyghöjningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in