2011-11-05, 03:36
Medlem
tja! vet att det finns många trådar kring ämnet "manboobs" med operationer och annat. Men tror inte att jag behöver fettsugning, utan kanske tips om träning och kost. är en kille på 18, 177 lång och väger 72kg. mitt problem är att jag har fett runt brösten och ganska stora och fula bröstvårtor. är ganska övertygad om att de är fett och inget annat men skulle gärna ta emot tips om hur jag kan träna bort dom eller "deffa" bort det.

Jag tror att problemet uppstod när jag slutade idrotta pga skada i knät för ett antal år sedan. Då gick jag upp i vikt vilket jag tror är ganska normalt om man slutar med en idrott helt. men när skadan läkt så började jag träna igen och jag fick tillbaka min kropp i ganska god trim igen. MEN jag vet inte hur jag ska få bort fettet kring brösten. om jag nu ska träna bröst kommer dom bara se större och fulare ut eller kommer "musklerna ta över fettet"..?

är jätte tacksam för alla seriösa svar.
//steffe
Citera
2011-11-05, 03:40
Medlem
ShouldBeFines avatar
Om du tränar bröstmusklerna på ett gym så kommer fettet att förvandlas till muskler efter en tids intensiv träning.
Citera
2011-11-05, 03:43
Medlem
pezrulezhaakons avatar
ShouldBeFine

Nej, träningen av bröstmusklerna kommer inte ta av fettet runt brösten.
Citera
2011-11-05, 03:48
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Om du tränar bröstmusklerna på ett gym så kommer fettet att förvandlas till muskler efter en tids intensiv träning.
Sluta trolla, det är helt omöjligt för fett att "förvandlas" till muskler. För att bli av med dina man boobs TS så måste du träna och ligga på kalorieunderskott. Ut och spring.
Citera
2011-11-05, 03:48
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
ShouldBeFine

Nej, träningen av bröstmusklerna kommer inte ta av fettet runt brösten.
Det har fungerat fint för mig iaf, mina manboobs försvann efter ett tags gymmande.

Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Sluta trolla, det är helt omöjligt för fett att "förvandlas" till muskler. För att bli av med dina man boobs TS så måste du träna och ligga på kalorieunderskott. Ut och spring.
Ren lögn, jag har då fan inte legat på något kaloriunderskott, har man en rejäl uppvärming och kör hårt på bröstmusklerna en gång i veckan ett tag så märker man fan skillnad.
Senast redigerad av ShouldBeFine 2011-11-05 kl. 03:50.
Citera
2011-11-05, 03:50
Medlem
pezrulezhaakons avatar
steffe09

Du är säkert i tonåren. Det är vanligt med naturlig gynekomasti som är kvar en bit upp i ungdomsåren.
Det du kan göra är att få koll på hur mycket du äter i förhållande till hur mycket du förbränner/rör på dig. På sikt försvinner fettet från hela kroppen, och kanske försvinner även från brösvårtorna. Men att det inte finns nån garanti för det.

Annars är en sådan operation enkel.
Citera
2011-11-05, 03:51
Medlem
pezrulezhaakons avatar
ShouldBeFine

Lär dig mer innan du gör bort dig är mitt tips!
Citera
2011-11-05, 03:56
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
ShouldBeFine

Lär dig mer innan du gör bort dig är mitt tips!
Lite halvflummig just nu, menade inte direkt att fettet förvandlas till muskler men om man tränar bröstet ordentligt efter en uppvärming så kommer fettet försvinna och musklerna kommer att synas tydligare.

EDIT: Sen att du inte har lärt dig att citera inlägg efter att du har postat över 7000 gånger är riktigt konstigt.
Senast redigerad av ShouldBeFine 2011-11-05 kl. 04:01.
Citera
2011-11-05, 04:01
Medlem
pezrulezhaakons avatar
ShouldBeFine

För det krävs två saker.

1 Kaloriunderskott
2 Längre tids träning än ett pass
Citera
2011-11-05, 04:03
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
ShouldBeFine

För det krävs två saker.

1 Kaloriunderskott
2 Längre tids träning än ett pass
1. Kaloriunderskott har jag inte legat på sedan jag började att gymma, så det håller jag inte med om alls.
2. Jag har aldrig påstått att det går på ett pass? Tar flera månader innan du verkligen märker resultat, men det krävs inte jättehård träning för att det ska märkas.
Citera
2011-11-05, 04:04
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Lite halvflummig just nu, menade inte direkt att fettet förvandlas till muskler men om man tränar bröstet ordentligt efter en uppvärming så kommer fettet försvinna och musklerna kommer att synas tydligare.

EDIT: Sen att du inte har lärt dig att citera inlägg efter att du har postat över 7000 gånger är riktigt konstigt.
Kanon att ge träningstipps när man är pårökt och inte kan något...inte.
Citera
2011-11-05, 04:08
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankreatit
Kanon att ge träningstipps när man är pårökt och inte kan något...inte.
Kan du påpeka exakt vilka felaktiga träningstips jag har gett? Att fett skulle omvandlas till muskler var enbart dåligt/sarkastiskt uttryckt, och att en rejäl uppvärmning och ett bröstpass emellanåt under några månader hjälper står jag fast vid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in