2011-11-04, 19:49
Medlem
Vissa sidor fylls inte helt ut på bredden i webbläsaren tex flashback så finns det en grå kant på varje sida som är typ 3 cm.
Vet någon vad det beror på, eller skall det vara så?
Jag kör med mozilla.
Citera
2011-11-04, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliceee1990
Vissa sidor fylls inte helt ut på bredden i webbläsaren tex flashback så finns det en grå kant på varje sida som är typ 3 cm.
Vet någon vad det beror på, eller skall det vara så?
Jag kör med mozilla.
flashback har statisk bredd. På min skärm är den grå kanten typ 10 cm. Det blir svårt att läsa om radera blir för långa, därför brukar man sätta en statisk bredd och fylla ut resten med en bakgrund.
Citera
2011-11-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbe_15
flashback har statisk bredd. På min skärm är den grå kanten typ 10 cm. Det blir svårt att läsa om radera blir för långa, därför brukar man sätta en statisk bredd och fylla ut resten med en bakgrund.

Hmm okej men vad är det som gör att kanterna är olika på olika datorer då, för på min stationära dator är vissa sidor helt utfyllda och på laptopen finns kanten där.

Har det med skärmen att göra?
Citera
2011-11-04, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliceee1990
Hmm okej men vad är det som gör att kanterna är olika på olika datorer då, för på min stationära dator är vissa sidor helt utfyllda och på laptopen finns kanten där.

Har det med skärmen att göra?
Det beror på pixelbredden på skärmen. Flashback är 1000 pixlar bred. Min skärm är 1680 pixlar bred. Alltså blir det 340 pixlar över på varje sida, dessa fylls ut med grått. Har du annan pixelbredd får du annan storlek på kanterna.
Citera
2011-11-04, 20:44
Medlem
Går att ställa in sidbredd i Flashbackinställningar..... 100%, 75% etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här