Citat:
Ursprungligen postat av
Kadodi
Själv varit opioidberoende ca 15 år, senaste åren lagligt förskrivet vilket räddat livet på mig.
Men jag överdriver inte när jag säger att alla opioidbrukande vänner från förr är döda idag, inkl många på opioidforumet från förr i tiden.
De som går på tjack och kokain kanske får jävligt trasiga liv, men de dör iaf inte som vi opioidtorskar!
Det är samma erfarenhet från alla vänner från restaurang branschen, kokain funkade hyfsat för många, men opiater, på sikt dom flesta dör på vägen. Annan sak var att flera vittnade om jäkligt dåligt behandlade av den öppna sjukvården. Men det är en annan historia. Och abstinensen är fruktansvärd, ohyggligt vidrigt som dom berättade.