Citat:
Ursprungligen postat av
Falta
Förlåt att jag skrattar, men det var exakt samma tanke. 10år på en opiatberoende är en lång tid. Jag hade en kollega som började använda oxycodone och 2,5år senare död. Heroin är fruktansvärt och det är samma med ketogan etc etc. Och dessutom gjorde han av med alla hans sparpengar .
Själv varit opioidberoende ca 15 år, senaste åren lagligt förskrivet vilket räddat livet på mig.
Men jag överdriver inte när jag säger att alla opioidbrukande vänner från förr är döda idag, inkl många på opioidforumet från förr i tiden.
De som går på tjack och kokain kanske får jävligt trasiga liv, men de dör iaf inte som vi opioidtorskar!
Beklagar din kollega, man blir van vid död om man känner opioidberoende tyvärr