Citat:
Ursprungligen postat av
WailingJohn
Utom i verkligheten då förstås, där den globala temperaturen uppenbarligen ligger platt decennium efter decennium och inte alls reagerar på exponentiellt ökade CO2-utsläpp. Vilka är alla dessa led du pratar om?
Till att börja med är inte temperaturen platt, och absolut inte decennium efter decennium. Lite hederlig och saklig klarar kanske även en förnekare som du att vara?
Citat:
CO2 har inte empiriskt kunnat påvisas ha något avgörande samband för klimatet ö.h.t om man blickar bakåt.
Se där, har du lite stöd för det revolutionerande påståendet? För du ser, jag kan länka dig massor av vetenskap som pekar på exakt det omvända.
Citat:
Med 500 ppm CO2 i atmosfären har jorden haft en medeltemperatur på 20 grader, och med 7000 ppm 22 grader. Naturlagarna är ju oföränderliga.
Har du på känn att du är något på spåren, eller tror du det finns en etablerad kunskap kring detta?
Citat:
Men verkligheten är ju bara en liten meningslös detalj som ni indoktrinerade troende anser att man slipper ta hänsyn till.
Säg mig, hur känns det att sitta där och spy ut dravel samtidigt som i det närmaste samtliga av tiotusentals forskare säger att dina fantasier inte har stöd i vetenskapen?
Citat:
Nu har du väl ändå fått tomtar på loftet? Konsensus har noll med naturvetenskap att göra.
Ja, självklart är det inte konsensusen i sig som avgör validiteten inom ett forskningsområde, men den en god indikator på den samlade kunskapsnivån. För att göra dig själv och oss andra en tjänst föreslår jag att du förblir en god förnekare, går emot konsensus vad avser gravitation då även denna förblivit oförklarad, och hoppar med huvudet före ut från turning torso.
Citat:
Naturvetenskap är inte demokratisk kan jag häpnadsväckande avslöja för dig. Konsensus i sig har ingen validitet. Naturkunskap avgöras genom överensstämmelsen mellan teori/hypotes vs. observationer/verkligheten. Allt annat är irrelevant ur vetenskaplig synpunkt.
Pragmatism är en dygd i vetenskap.
Citat:
Det räcker med en enda motstridig observation för att omkullkasta en hel teori om den är utförd på rätt sätt, och det finns gott om motstridiga resultat inom klimatvetenskapen rörande avgörande parametrar.
Ja, och än har vi inte till 100% kunnat "bevisa" exempelvis gravitationen, evolutionen, HIV/AIDS och röktobakens skadliga inverkan. Det idioter som du föreslår är att vi är förpliktigade att kasta ut babyn med badvattnet. Alla normalt rationella och tänkande människor ser idiotin i det medan du tycker att det är en klarsynt väg framåt.
Kort och gott, du är en tragisk antivetenskaplig idiot.