Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
IPCC gör hypoteser och scenarier baserade på forskning som de väljer ut.
Det är rätt grundläggande kunskaper att IPCC inte utför någon egen forskning. Det är en av de första sakerna de som intresserar sig för klimatforskning lär sig, rent allmänt.
Citat:
Andra kan granska och analysera IPCC:s resultat och jämföra med annan forskning. Att kalla väl motiverad kritik mot IPCC för ”konspirationsteorier” är helt oseriöst men typiskt för dig. (Överhuvudtaget saknar dina inlägg substans och du maler istället på om ”förnekare”, ”bloggar”, ”konspirationsteorier” och så vidare i inlägg efter inlägg.)
Jag skrev vad som kunde placeras i konspirationsfacket. Bättre att läsa vad jag skrev än hur du beskriver vad jag skrev.
Det finns ingen kritik av relevans mot ipccs arbete som framförts i tråden. Bara konspirationsteoeier om hur de utelämnar en forskning för att få mänskliga bidraget till uppvärmningen att framstå som högre än vad det är, för att de skulle ha någon (förmodad globalistisk

) agenda.
För de flesta är det nog tämligen grundläggande. Men när bloggar och körsbärsplockade referenser som publicerats i tidskrifter utan impact, ställs mot ett forskningsläge, så har det absolut substans att påtala att dessa anomalier inte är särskilt betydelsefulla för kunskaps-- och forskningsläget. De har inget vetenskapligt impact. Om du vill kan jag länka till en studie som menar att schizofreni är resultatet av "demonic possession". Det blir inte den allmänt utbredda uppfattningen bland läkare på världens alla psykiatriavdelningar för den skull.
Däremot har det lättare att anammas av charlataner inom alternativmedicin som i sin tur kanske kan övertyga science illiterates. Det finns ju en studie på självaste pubmed som framför detta med schizofreni.