Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Ni icke-svarar med motfrågor och personliga åsikter
Jag svarade med frågor om huruvida du hade en aning om hur de räknade eller om du bara bluffade när du sa att de redovisade det. Att du inte kan svara är avslöjande.
Citat:
Min fråga gäller var ”unadjusted surface temperatures” som sajten använder kan hittas. Vet ni det? Visa det i så fall.
Nej, jag har aldrig sett någon anledning att gräva fram var man kan hitta alla dessa. Borde jag det? Jag fördrar att hålla mig till analyser gjorda av etablerade grupper istället för att försöka återuppfinna hjulet. Vad skulle du ens göra om du hade dessa data?
Citat:
Om ni inte har tillgång till data kan ni givetvis inte på sakliga grunder bedöma det sajten visar. Era personliga åsikter är irrelevanta i sakfrågan.
Så du menar på allvar att en anonym person kan slänga ut en dåligt redovisad siffras på nätet och sen är det inte upp till denne eller de som tror på honom att visa att den är rätt utan de som inte tror på den skall på något obegripligt sätt kunna visa att den är fel trots att det inte är ordentligt redovisad hur den är uträknad?
Anser du dig själv ha sakliga grunder att bedöma denna sida?