Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Forskare inom klimatfrågor är förmodligen klimatkramare. Då är det inte svårt att koppla ihop saker ”på rätt sätt”.

Vi har haft varmt klimat tidigare. Och kallt klimat. Det kommer i cykler.

Var ju ett tag sen men förr snackade man om att en ny istid var på intågande för att det var tex så pass kalla somrar. Var tog det snacket vägen…

Varför ska jag lyssna på dig istället för tusentals forskare som hävdar motsatsen? Förklara gärna för mig.
Citera
2023-07-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det var 40 grader i Rom när vi var där på 80 talet och 35 grader i hela central Europa.
Allt är bluff och båg.
Phoenix och Death Valley har 50 plus varje sommar , det är samma breddgrad som Sahara.
Faktum är att stora delar av Amerika är på samma breddgrad som Sahara.
Om det nu finns en viss temperaturförhöjning globalt kan jag köpa det. Jag har dock inte sett några övertygande bevis, och dessutom går allt i cykler.
Man måste titta på historiska fakta som sträcker sig tusentals år tillbaka. Varma perioder avlöses av kalla perioder. Istider och ismassor som trycker landmassan ner i havet. Isen smälter och landet stiger. Det sker med jämna mellanrum. Visst spår människan ut skit i atmosfären, men allt skit kommer egentligen från jordens inre. Jorden gasar och släpper ut smuts via vulkanutbrott konstant. Solen varierar i aktivitet och jordaxelns lutning mot solen fluktuerar. Det finns så
Många faktorer som gör människans utsläpp till rena bagateller, men visst kan de ha en viss påverkan. Njut av solen och värmen i stället för att ha klimatångest.
Citera
2023-07-13, 23:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Var ju ett tag sen men förr snackade man om att en ny istid var på intågande för att det var tex så pass kalla somrar. Var tog det snacket vägen…

Det var på 80-talet
https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/klimatindikatorer/klimatindikator-temperatur-1.2430
Citera
2023-07-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakbröte
Vad jag tycker hör inte hit.

Jävla fjant. Du befinner dig på ett diskussionsforum där tyckande liksom är en del av hela grejen, och om jag (och många med mig) inte tycker att 33-34 grader är dödshetta, vilket det inte är, så låter vi sådana som dig få veta det.
Citera
2023-07-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Läser i jude-pressen om "dödliga monsterhettan" och att "jorden har hög feber".

https://www.expressen.se/nyheter/dodliga-monsterhettan--jorden-har-hog-feber/

Kollar väderprognos för Rom idag, förväntas bli 32 grader. Florens toppar på 34 grader. Lodi som nämns 29 grader. Fullt naturlig temperatur för södra Europa mitt i sommaren. Som mest 39-40 grader i den längre prognosen när det får vara molnfritt många dagar i sträck. Också fullt naturligt. Många idioter som sväljer det här med hull och hår.

Varför är det ingen som check:ar klimatlögnerna när det är så uppenbart lögnaktigt?

Ja varför checkar ingen? Det är helt normalt med värmeböljor på sommaren. Så länge jag minns har det alltid rapporterats om värmen i södra Europa - varje sommar. Så länge jag minns - ända sedan femtiotalet.
Då skrattade man åt rubrikerna och kallade de för "nyhetstorka" - att de inte hade något annat att skriva om.
Nu har det blivit en dold agenda att försöka framhålla jordens undergång.
Jag såg att det var tio meter snö i Kalifornien i vintras - och den ligger kvar så folk åkte skidor på 4:e juli. Men inte rapporteras det som någon ovanlig kyla.. Det var bara en kul grej..

Nej det är sjukt med skrämselpropagandan. Det är så torrt och det brinner och skördarna uteblir - men det regnar som fan i Indien och Kina och bortre Asien. Så broar sköljs bort.

Men fråga folk vad de tror, så är de så hjärntvättade att de inte vet vad de ska säga.
Det är till och med så folk vill må dåligt. De vet att det är därför vi får all denna propagandan, så de spelar med och låtsas vara rädda!
Citera
2023-07-14, 00:48
Medlem
henrikos avatar
Dom körde en väldigt liknande "nyhet" om att det skulle bli chockvärme i storbrittanien, för några veckor sedan. Där blev det inte alls så varmt som de rapporterade på förhand. Så vi får se om de har bättre tur den här gången.

I maj påstod de att den svenska sommaren skulle bli ovanligt varm.

Citera
2023-07-14, 00:59
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Det är sinnessjuk propaganda helt enkelt. Jag blir spyfärdig av det hela...

Nämen sluta nu! Tänk för fan på dom som har betalat pengar för att åka till sol och bad och faktiskt måste stå ut med det! Ligga och dricka drinkar och dessutom behöva bad var 10e min, nä fy fan stackars jävlar alltså

Ta tex stackarna:

"Han berättar att de håller sig mycket i skuggan. I går skulle de gått upp i några tempel på ön, men valde att avstå på grund av värmen.

– Det blev alldels för varmt att gå upp dit. Vi ligger mycket i poolen och i havet, och dricker drinkar i skuggan.

Även Göteborgaren Åsa Årebo, som är på semester på Sicilien, berättar att det behövs regelbundna bad i havet för att klara sig i värmen."

EDIT: Dom ångrar säkert att dom ställde upp för en intervju
Citera
2023-07-14, 01:56
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt
Irak är antagligen en av dom första länderna som blir obeboeligt på grund av temperaturökningen.

Så det finns väl ett nyhetsvärde i att rapportera om problematiken som finns där redan idag?

Tvärtom.
Bagdad har 45 grader som snitt för dagshögsta temperatur i juli och augusti. Så har det varit sedan man började mäta. Det är en extrem plats.
Man är hur anpassade som helst. Irak tillhör de ökenområden som man tror kommer tjäna på global uppvärmning då den kan leda till mer nederbörd i området, vilket sin tur skulle sänka temperaturen och förstås ge mindre torka.

En idiotiskt TV-inslag.

Bör också sägas att 45 grader i en snustorr öken inte känns lika hemsk som 45 grader i en europeisk stad nära havet
Citera
2023-07-14, 04:29
Medlem
Värmen i Europa orsakade 61.000 liv förra året, visar studie publicerad i Nature Medicine

https://doi.org/10.1038/s41591-023-02419-z
Citera
2023-07-14, 04:30
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
Men jösses vad du projicerar dina klimatextrema vänster konspirationsteorier.
Full indoktrinerat låg IQ nonsens. Alt-right finns inte längre. Det är en term som används av NPC folk. Det finns ingen klimatkris. Det är en lögn. Du är en zombie i en dödskult.
Du tillhör de tre procenten som tror att global uppvärmning - inte orsakat av människor, är en bluff. Så du är den extrema.

Kom ut till oss och diskutera så får vi se hur tuff du är. Räkna med att folk kommer se dig som den efterblivna nazisten.
Senast redigerad av Conjuring 2023-07-14 kl. 04:33.
Citera
2023-07-14, 04:48
Medlem
Gör vad fan du vill. Så länge du står för det
Citera
2023-07-14, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt
Irak är antagligen en av dom första länderna som blir obeboeligt på grund av temperaturökningen.

Så det finns väl ett nyhetsvärde i att rapportera om problematiken som finns där redan idag?

Visst, men man kan ju göra det med finess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in