Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-26, 16:56
Medlem
I sedvanlig ordning blev det fel.
Tar det igen. Miljöpåverkan av batteritillverkning. Finns det överhuvudtaget en sammanfattande
beskrivning av hemskheter vid tillverkning och ett långsiktigt klargörande av negativa och positiva effekter av det som nu pågår med en kraftig produktionsökning av så kallad grön el?

Så en annan fråga____borde det vara skottpengar på miljöpartister? Inget annat parti har skadat sverige som dessa.
Citera
2020-07-26, 18:43
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Om nu uppvärmningen kan leda till mer kyla så kan man ju eventuellt kanske tänka sig att mera kyla leder till mera uppvärmning.

Vad säger ni om det, ni som är sådana påstådda experter på klimat och växthuseffekter?

Humanlife, jag väntar.

Och mera seriöst. Hur ska Tyskland klara sina åtaganden? Med en energiewende som kostar oerhörda pengar och ett uppvärmningsystem som går på rysk gas och ett transportsystem som är väldigt mycket fossilbaserat?

Varifrån ska elen komma när alla transporter i Tyskland ska gå med eldriven lastbil?

Miljöeffekten från batteritillverkningen och allt annat som inte kommer att fungera. Finns det

Skulle vi kuna ha en seriös diskussion om framtiden.
Vem är inte seriös, menar du?
Tycker du att det är seriöst att fantisera istället för att lyssna på vetenskapen?
Jag är långtifrån expert på klimatet, men jag lyssnar på vetenskapen.
Citera
2020-07-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
I sedvanlig ordning blev det fel.
Tar det igen. Miljöpåverkan av batteritillverkning. Finns det överhuvudtaget en sammanfattande
beskrivning av hemskheter vid tillverkning och ett långsiktigt klargörande av negativa och positiva effekter av det som nu pågår med en kraftig produktionsökning av så kallad grön el?

Så en annan fråga____borde det vara skottpengar på miljöpartister? Inget annat parti har skadat sverige som dessa.
Jag tycker att SD är mer skadliga än miljöpartiet, men MP bedriver vansinnig poliktik

Batteritillverkningen börjar använda mindre och mindre kobolt (tack Musk). Det är förmodligen en tidsfråga innan det blir väsentligt bättre.
Gällande elbilar så ska man också ha klart för sig att bensin inte rafinadiserar sig själv. Det är en rätt energikrävande process det också.

Helt klart finns utmaningar, men Tyskland jobbar rätt hårt för att få bort behovet av fossila bränslen.
Citera
2020-07-26, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vem är inte seriös, menar du?
Tycker du att det är seriöst att fantisera istället för att lyssna på vetenskapen?
Jag är långtifrån expert på klimatet, men jag lyssnar på vetenskapen.

Dock har du ju visat att du inte är naturvetenskapligt utbildad. Så du kan ju inte sätta dig in i metoderna de använder. Och då blir det ju mer tro och idoldyrkan av det hela än att faktiskt förstå.
Citera
2020-07-26, 21:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Dock har du ju visat att du inte är naturvetenskapligt utbildad. Så du kan ju inte sätta dig in i metoderna de använder. Och då blir det ju mer tro och idoldyrkan av det hela än att faktiskt förstå.
Trams!
Citera
2020-07-26, 21:41
Medlem
“Only people who don’t understand science take the 97% statistic seriously,”

"In any case, science is not a democracy. Even if 100% of scientists believe something, one person with good evidence can still be right.”

“Today we can demonstrate and prove the sun’s effect on climate based on a wide range of evidence"

“All of it shows the same thing, the bulk of climate change is caused by the sun via its impact on atmospheric charge, which means that most of the warming comes from nature — a freshman physics student can see this."

“Global warming is not a purely scientific issue any more,”

“It has repercussions for society. It has also taken on a moralistic, almost religious quality. If you believe what everyone believes, you are a good person. If you don’t, you are a bad person. Who wants to be a sinner?”

https://electroverse.net/acclaimed-israeli-astrophysicist-suggests-that-the-sun-drives-earths-climate-not-co2/
Citera
2020-07-26, 22:22
Medlem
Citat:
https://electroverse.net/acclaimed-israeli-astrophysicist-suggests-that-the-sun-drives-earths-climate-not-co2/
Jag vet att du har Shaviv som profet, men du borde kanske ta och fundera på vilka källor du länkar till. Tycker du verkligen electroverse är en seriös källa?
Citera
2020-07-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag vet att du har Shaviv som profet, men du borde kanske ta och fundera på vilka källor du länkar till. Tycker du verkligen electroverse är en seriös källa?

Allt som jag citerade var citat från Shaviv. Så det är egentligen Shaviv som är källan.

Forbes publicerade den ursprungligen artikeln. De tog dock bort artikeln efter bara några timmar.
Citera
2020-07-27, 07:43
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Allt som jag citerade var citat från Shaviv. Så det är egentligen Shaviv som är källan.

Forbes publicerade den ursprungligen artikeln. De tog dock bort artikeln efter bara några timmar.
Och du anklagar andra för "tro och idoldyrkan"!

Forbes har ofta bra artiklar om klimatet, de tar klimatförändringarna på allvar.
Citera
2020-07-27, 09:02
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
“Only people who don’t understand science take the 97% statistic seriously,”

"In any case, science is not a democracy. Even if 100% of scientists believe something, one person with good evidence can still be right.”

“Today we can demonstrate and prove the sun’s effect on climate based on a wide range of evidence"

“All of it shows the same thing, the bulk of climate change is caused by the sun via its impact on atmospheric charge, which means that most of the warming comes from nature — a freshman physics student can see this."

“Global warming is not a purely scientific issue any more,”

“It has repercussions for society. It has also taken on a moralistic, almost religious quality. If you believe what everyone believes, you are a good person. If you don’t, you are a bad person. Who wants to be a sinner?”

Nu har du glömt bort din tidigare fasad när du försökte gömma din förnekelse i ödmjukhet.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citera
2020-07-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Och du anklagar andra för "tro och idoldyrkan"!

Forbes har ofta bra artiklar om klimatet, de tar klimatförändringarna på allvar.

Än så länge är det bara dig jag riktat den anklagelsen mot.

Shaviv använder väl beskrivna metoder med matematisk och vetenskaplig grund. Det är därför jag tar upp dem här. Det är inte en fråga om tro. Utan en fråga om vetenskapliga bevis.
Citera
2020-07-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Nu har du glömt bort din tidigare fasad när du försökte gömma din förnekelse i ödmjukhet.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Jag är allmänt ödmjuk ja, men inte nödvändigtvis mot varje människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in