Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Jag postar vetenskapliga länkar. Du är för lat för att läsa vetenskapen. Även om du inte håller med om att vetenskap är den rätta vägen i vetenskapliga frågor, kan det knappast invändas mot att det åtminstone är den vetenskapliga vägen. Vi som följer vetenskap får en bild ajour med vetenskapligt forskningsläge. Ni andra blir missledda. Hade förnekarnas material varit vetenskapligt hade de naturligtvis publicerat istället för att skriva på sina förnekarbloggar som övertygar okkunniga människor på sina kammare att deras bloggar är den rätta vägen. Du anar inte hur mycket desinformation som finns där ute.
Det har levererats en mängd vetenskaplig information här men alarmister viftar bort detta då de inte prickar deras agenda. Häri ligger ju dilemmat. De som är skeptiska till klimataktivism hävdar ju att "vetenskapsmän" som får betalt
enbart om deras "vetenskapliga tes" visar på något förutbestämt inte är äkta vetenskap. Det mina vänner är fake, exempel Manns Hockeykurva, som nyttjades som Bevis 1 av IPCC. Förstår man inte det allvarliga i att låta "con artists" spela vetenskapsmän för att lägga fram bevis som man sedan väljer nyttja mot världens befolkning och en önskan att ta allas pengar, ja då har man inte en god grund att se detta objektivt.
Fakta. Jag har tidigare i veckan med länk visar att världen nu är på väg att bli kallare.
2015- 2019
Planeten blir nu 0.14grad
kallare per decennium
..Tidigare uppvärmning är 0.07grad per decennium. Dvs nedkylningen nu är dubbla takten tidigare uppvärmning.