2011-11-04, 11:52
Medlem
Hur får man egentligen jobb på kundtjänsten t ex hos Telia, Tele2, 3, ComHem osv?
Jag har aldrig sett annonser hos dem men verkar vara många ändå som jobbar där.

Ni som jobbar där nu hur fick ni det jobbet och hur kan man gå tillväga för att få ett sådan jobb?
Har jobbat som telefonförsäljare 3 år nu och är trött på försäljning.
Citera
2011-11-04, 12:42
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Jag har sökt via deras hemsida, kom på intervju och fick fan inte jobbet.
Citera
2011-11-04, 13:49
Bannlyst
Lättare som tjej att få dessa jobben, varför vet jag inte eftersom de allt som oftast är totalt okunniga. Ibland brukar de annonsera på sina hemsidor under fliken ''Jobba hos oss'' och ibland på ams plastbank.
Citera
2011-11-04, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Drazharm
Hur får man egentligen jobb på kundtjänsten t ex hos Telia, Tele2, 3, ComHem osv?
Jag har aldrig sett annonser hos dem men verkar vara många ändå som jobbar där.

Ni som jobbar där nu hur fick ni det jobbet och hur kan man gå tillväga för att få ett sådan jobb?
Har jobbat som telefonförsäljare 3 år nu och är trött på försäljning.

Jag har jobbat för Optimal telecom och Tele2s på kundtjänsterna. Allting var på Transcom. Fick anställningen genom ett bemanningsföretag vilket jag tror många av dessa företag använder till dessa typer utan tjänster, då kan man lätt göra sig av med folk.

hade nyss slutat gymnasiet och hade lite flyt, en person hade fått förhinder så jag hade blivit uppringd och fick komma på intervju, fick jobbet direkt då då jag gjorde bra ifrån mig . Men i dagsläget har jag hört att det är lite tester etc, men inte då iaf. Men som sagt, det går nog mest via bemanningsföretag. Så checka på bemanningsföretagen, de brukar ha annonser i stil med kundjtänst medarbetare sökes etc. När det gäller Tre och Telenor så brukar de annonsera på sin egen hemsida.
Citera
2011-11-06, 10:33
Medlem
flisabisas avatar
Jag förutsätter att du vill söka till själva företaget och inte till någon agent eller inhyrt callcenter, de har oftast sämre villkor.
De annonserar via deras hemsidor. De flesta har annons uppe väldigt ofta.

Jag förstår inte varför någon tror att man lättare får dessa jobb som tjej. Man måste bara vara en speciell person för att jobba med kundcervice. Teknikintresserad samtidigt som man klarar av att serva och jobba direkt mot kunder varje dag.

Om du jobbat med sälj innan kan jag inte tänka mig att du har svårt att få detta jobb om du förbereder dig innan intervju! Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in