Hejsan Flasback!
Jag har en lagotto romagnaldo / Kungspudel hane som är ca 1år och 7 månader gammal.
Nu under de senaste 2 månaderna har han varit väldigt kinkig på maten och kräkts när han fått torrfoder.
Efter första svängen det hände så gav vi honom kokt råris och kokt tork/sej som blandades med lite vatten. Det funkade bra, för de åt han utan att kräkas och han verkade tycka det var hur gott som helst. Eftersom hunden bor på två ställen (dels hos mig med sedan hos morsan och farsan) så blir det lite olika i kosten.
Idag gav jag honom lite torrfoder, pedigree pal kyckling och ris. Blöt lade det som vanligt och gav honom det, hann inte gå mer än 5minuter så kräktes han upp allt han precis hade ätit.
Han har inga problem med tröttheten eller spralligheten utan han är precis som en liten valp när det kommer till att leka fortfarande. Och när vi är ute och går är han full i energi och går gärna lite fortare än vad husse gör ibland
Det har funkat för honom att käka torrfoder förut, men nu verkar det inte alls vilja funka. Så min fråga är, är min hund sjuk eller är det bara att hans kropp inte lirar ihop med torrfoder längre?