2011-11-04, 09:39
Medlem
Har kommit till insikt att jag pga mina arbetstider behöver anlita en städfirma som kan ta hand om min tvätt,disk samt städning av lägenheten , uppskattad tidsåtgång ca 3-4 timmar per vecka.

Vågar inte släppa ifrån mig mina nycklar till första bästa polack som dyker upp så frågar därför FB
kanske finns det någon annan här som anlitat en firma som dom tycker är bra?

Vad är ett rimligt pris för denna tjäst , lägenheten är en 2:a på 50m2.
Citera
2011-11-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Har kommit till insikt att jag pga mina arbetstider behöver anlita en städfirma som kan ta hand om min tvätt,disk samt städning av lägenheten , uppskattad tidsåtgång ca 3-4 timmar per vecka.

Vågar inte släppa ifrån mig mina nycklar till första bästa polack som dyker upp så frågar därför FB
kanske finns det någon annan här som anlitat en firma som dom tycker är bra?

Vad är ett rimligt pris för denna tjäst , lägenheten är en 2:a på 50m2.

Petras Städ?

http://www.petrasstad.se/

Citera
2011-11-04, 10:00
Medlem
Haha just sådana jag vill undvika , jag vill inte komma hem från jobbet mitt i natten och upptäcka en tom lägenhet
Citera
2011-11-04, 10:12
Medlem
Citat:
Haha just sådana jag vill undvika , jag vill inte komma hem från jobbet mitt i natten och upptäcka en tom lägenhet

Hahaha sorry, var bara tvungen att skriva det, passade så sjukt in hahahaha
Nä men GoHem var bra, prövat dem :-)
Citera
2011-11-04, 10:16
Medlem
Hejsan!
Jag har en arbetskamrat som kör med hemstäd. Han är väldigt nöjd.
Rätt dyrt dock. Extra avgift för disk. Tvätt tar dom inte hand om.
Fyra timmar i veckan med hemstäd kostar dig nästan 6000:- innan rutavdrag.
Iofs tycker jag att 12-16 timmars städning i månaden låter väldigt mycket. Hur pass skitar du ner egentligen?

Du får göra som jag, hitta en bekant som gör det åt dig svart. Det blir både billigare och är tryggare.
Jag har 4 timmars städ i månaden upplagt på varannan vecka. Det hinner aldrig bli dammigt eller skitigt. Jag betalar 600:- i månaden. Men då ingår inte disk,plock och tvätt.
Jag vet inte ens om det finns några städfirmor som ombesörjer tvätten åt dig.

mvh
Citera
2011-11-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalletolv
Hejsan!
Jag har en arbetskamrat som kör med hemstäd. Han är väldigt nöjd.
Rätt dyrt dock. Extra avgift för disk. Tvätt tar dom inte hand om.
Fyra timmar i veckan med hemstäd kostar dig nästan 6000:- innan rutavdrag.
Iofs tycker jag att 12-16 timmars städning i månaden låter väldigt mycket. Hur pass skitar du ner egentligen?

Du får göra som jag, hitta en bekant som gör det åt dig svart. Det blir både billigare och är tryggare.
Jag har 4 timmars städ i månaden upplagt på varannan vecka. Det hinner aldrig bli dammigt eller skitigt. Jag betalar 600:- i månaden. Men då ingår inte disk,plock och tvätt.
Jag vet inte ens om det finns några städfirmor som ombesörjer tvätten åt dig.

mvh

Det är just tvätten som är mitt stora problem , Arbetar på sådana tider att det nästan gör det omöjligt för mig. Jag brukar ta med mig smutstvätt till jobbet ibland för att lösa problemet.
Tvättstugan går ej då tiderna ej passar , Och tvättmaskin i lägenheten är inget alternativ kl 01 på natten då det låter för mycket.
Citera
2011-11-04, 12:59
Medlem
Snurrens avatar
Städfirman Strykfritt kan jag rekommendera. Både jag och en god vän har städningar gjorda av dem varannan vecka. De kan även tvätta och stryka, det enda kruxet är att dom vill ha minst 4 timmar per gång. Kostnaden är ungefär 130 kr per timme efter RUT-avdrag, och det är billigt jämfört med andra. Restid tillkommer inte.

Inför ett uppdrag kommer en arbetsledare och den tilltänkta städaren på hembesök och man visar var man har grejerna, och dom påtalar om man behöver skaffa mer städmaterial, för det ska man själv hålla med. Sedan genomförs en provstädning på 4 timmar. Efter det väljer man om man vill fortsätta. Vi är väldigt nöjda!
Citera
2011-11-05, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren

Inför ett uppdrag kommer en arbetsledare och den tilltänkta städaren på hembesök och man visar var man har grejerna, och dom påtalar om man behöver skaffa mer städmaterial, för det ska man själv hålla med. Sedan genomförs en provstädning på 4 timmar. Efter det väljer man om man vill fortsätta. Vi är väldigt nöjda!

Där sprack den , jag äger inga städredskap. Finns varken sopkvast eller dammsugare.
I brist på diskmaskin äter jag på papperstallrikar som jag kan slänga direkt då jag inte ens äger en
propp för diskhon...
Citera
2011-11-05, 08:00
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Där sprack den , jag äger inga städredskap. Finns varken sopkvast eller dammsugare.
I brist på diskmaskin äter jag på papperstallrikar som jag kan slänga direkt då jag inte ens äger en
propp för diskhon...
Köp hem det då?
Citera
2011-11-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miqqqa
Köp hem det då?

Varför? Det kan städaren ta med sig i bilen..
Citera
2011-11-06, 16:15
Medlem
Citat:
propp för diskhon...
Du måste med andra ord ha en riktigt skitig lägenhet om du inte ens äger en dammsugare? De flesta städredskap är en engångskostnad så jag skulle faktiskt köpa det om det finns städfirmor som gör jobbet billigt sålänge du förser dem med redskap.
Citera
2011-11-06, 17:11
Medlem
Snurrens avatar
Bara de stora och dyra städfirmorna kommer med bil, och de tar desstom betalt för resan dit.

Vår städfirma har en lista på sin hemsida där det står vilka saker man bör ha hemma inför städningen. Vill man ha städning gjord så får man (oftast) snällt köpa in grejerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in