2011-11-05, 01:50
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
På Åbyvägen 11 i Mölndal bor enligt Ratsit:

I lägenhet 1001
Kjell Daniel Enstedt 39 år
Ylva Linnéa Enstedt Ralph 37 år

I lägenhet 1002
Amirreza Valizadeh 33 år
Faezeh Kamel Navvab 32 år

I lägenhet 1101
Bengt Gustaf Lundin 28 år
Valentina Oseledko 27 år

I lägenhet 1102
Wassim Mustafa Issa 41 år
Najlaa Samir Elchaar Issa 33 år

Även fyra företag finns enligt Ratsit registrerade på adressen:

Issa Kakel & Klinkers AB

Bostadsrättsföreningen Åbyvägen 11

Enskild firma: LUNDIN, GUSTAF

Enskild firma: OSELEDKO, VALENTINA

Om jag ska ge mig på en gissning vem den skyldiga är så ligger min röst på herr Kamel 1002. Invandrare i 30års åldern känns som den givna gärningsmannen.

Familjen Issa i 1102 verkar driva en Kakelfirma med hyfsad framgång enligt allabolag: http://www.allabolag.se/5566697750 Om man omsätter 2 miljoner kronor om året (vitt) så har man inte tid eller lust att gå och knacka bilar på fikarasten.

Det unga paret i 1101 verkar inte heller vara partners in crime utan snarare dans: http://www.facebook.com/pages/Gustaf...08865839226702

Om jag inte gissar helt fel så är detta http://www.lir.gu.se/personal/larare...aniel-enstedt/ Daniel i 1001. Det finns ingen annan Daniel Enstedt i Göteborg. Bara i Sala och Västerås. Inte heller den person jag skulle tro har bilinbrott som hobby.

Men det är ju bara en gissning. Kan ju lika väl vara Gustaf Lundin som köpt en billig Ipad av en danspolare och glömmer bort att fråga om kvittot. Eller fru Enstedt som knackar bilar på nätterna för att finansiera sitt missbruk. Vad vet jag.
Citera
2011-11-05, 01:55
Medlem
COYBs avatar
Man skulle ju kunna dra iväg ett mail eller ett telefonsamtal till Gustaf och Valentina och höra vem dom tror har snott Ipaden. Man brukar kunna ha ganska bra koll på sina grannar.

E-post: gustafandvalentina@hotmail.com
Telefon: +46708750304
Citera
2011-11-05, 03:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Om jag ska ge mig på en gissning vem den skyldiga är så ligger min röst på herr Kamel 1002. Invandrare i 30års åldern känns som den givna gärningsmannen.
Jag noll koll på arbabnamn eller perser som jag tror det är men får en träff på en skaplig donna på 32 år från Göteborg om man googlar -kamel.

http://cidadescriativas.hi5.com/frie...h_navvab--html
Citera
2011-11-05, 04:55
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag noll koll på arbabnamn eller perser som jag tror det är men får en träff på en skaplig donna på 32 år från Göteborg om man googlar -kamel.

http://cidadescriativas.hi5.com/frie...h_navvab--html

Tydligen har jag också noll koll på arabnamn. Har alltid tänkt mig Kamel som en hane. Men kanske att Fru Kamels make kan vara gärningsmannen. För att det är män som gör inbrott det kan vi väl förutsätta, om vi nu förutsätter att det är en invandrare..
Citera
2011-11-05, 06:20
Bannlyst
Med tanke på det fina hålet i bilens glasruta gissar jag på kakelmannen.
Citera
2011-11-05, 06:44
Medlem
devilzeuss avatar
Men vafan skriv inte ut namnen på dem som bor i huset i tråden. Lagom kul att bli framgooglad pga. detta.
Citera
2011-11-05, 07:14
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Men vafan skriv inte ut namnen på dem som bor i huset i tråden. Lagom kul att bli framgooglad pga. detta.

Och vari ligger det hemska i att bo i samma hus som någon som har snott en Ipad ev. köpt en stulen Ipad?
Citera
2011-11-05, 07:58
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Ja då kan vi dra ner namnen till 50%, Amirreza Valizadeh och Wassim Mustafa Issa är numera misstänkta för stöld.

På vilka grunder?
Citera
2011-11-05, 08:05
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
På vilka grunder?

Sannolikheter.
Citera
2011-11-05, 08:58
Medlem
http://www.pcworld.com/article/23084..._the_test.html

How well do iPhone tracking apps--Find My iPhone, GadgetTrak, and iHound--really work? We find out. But do they really work? If they do, how well?

Find My iPhone uses a mix of GPS, Wi-Fi data, and cell tower data to locate the phone. The use of all of these services is helpful when you need to locate a missing phone and a GPS signal can't be established--for example, inside a building. You do have to have Location Services enabled on your iPhone to use all three services.

In most of my tests, Find My iPhone's accuracy was impressive: I was able to use it to track my iPhone 4 to a specific parking space in a sizable lot outside of a Home Depot two towns away from my home.

It also accurately placed my iPhone outside in a local park, inside a small neighborhood store, and traveling on various roads.

It did stumble on one test, however: It identified my iPhone's location as being about half a block away from its specific location in a busy suburban neighborhood. With the location Find My iPhone supplied--which is displayed as blue dot on a map, not as an actual address--I was unable to locate the phone.
Citera
2011-11-05, 10:01
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag är imponerad av hur många i den här tråden som försvarar att polisen inte kan gå vidare med arbetet efter att en stulen Iphone lokaliserats till ett hus. Det är ju en unik prestation att

- slå fast att det fortsatta arbetet kan bara ske med idiotiska metoder

- utveckla sina egna idéer om dessa idiotiska metoder i stor detalj, som en generell husrannsakan utan minsta förarbete klockan fyra på morgonen

- försvara dessa idiotiska metoder!

- argumentera ihärdigt för att alla som föreställer sig att lösningen är något annat än idiotiska metoder är idioter!

Som sagt, imponerande. Snyggt hjärnarbete där,
Caimen
Caper
chaoswithin
cuchulainn
hatchet
hundkräks
soer
och
swebarb

Citera
2011-11-05, 10:02
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
Sannolikheter.

Sannolikheter? Aldrig sett ordet användas i plural tidigare. Det är för övrigt ingen grund överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag är imponerad av hur många i den här tråden som försvarar att polisen inte kan gå vidare med arbetet efter att en stulen Iphone lokaliserats till ett hus. Det är ju en unik prestation att

- slå fast att det fortsatta arbetet kan bara ske med idiotiska metoder

- utveckla sina egna idéer om dessa idiotiska metoder i stor detalj, som en generell husrannsakan utan minsta förarbete klockan fyra på morgonen

- försvara dessa idiotiska metoder!

- argumentera ihärdigt för att alla som föreställer sig att lösningen är något annat än idiotiska metoder är idioter!

Som sagt, imponerande. Snyggt hjärnarbete där,
Caimen
Caper
chaoswithin
cuchulainn
hatchet
hundkräks
soer
och
swebarb

Ärligt. Jag förstår inte ens vad det är du försöker säga? Möjligt att idioter bara kan kommunicera med idioter?

Citat:
28 kap. 1 §
Om det finns anledning att anta att ett brott har begåtts på vilket fängelse kan följa, får husrannsakan företas i hus, rum eller slutet förvaringsställe för att söka efter föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller annars för att utröna omständigheter som kan vara av betydelse för utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken.
Hos annan än den som skäligen kan misstänkas för brottet får husrannsakan dock företas bara om brottet har begåtts hos honom eller henne eller om den misstänkte har gripits där eller om det annars finns synnerlig anledning att det vid rannsakningen ska anträffas föremål som kan tas i beslag eller i förvar eller att annan utredning om brottet eller om förverkande av utbyte av brottslig verksamhet enligt 36 kap. 1 b § brottsbalken kan vinnas.
För husrannsakan hos den misstänkte får inte i något fall åberopas hans eller hennes samtycke, om inte den misstänkte själv har begärt att åtgärden ska vidtas.

Eftersom ingen i ett hyreshus kan anses vara skäligen misstänkt för ett brott av den anledningen att någons leksignalprogram visat att en stulen produkt eventuellt kan finnas i samma hyreshus finns det alltså ingen möjlighet för poliserna att göra någon husrannsakan. Bra så. Jag vill inte att en massa poliser ska springa hemma hos mig bara för att folk inte har vett nog att hålla koll på deras prylar.
Senast redigerad av C Bildts Kostym 2011-11-05 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in