2011-11-03, 20:37
Medlem
Jag kör på Snowleopard till min macbook. När jag väljer att öppna ett dokument från nätet genom firefox så kan jag välja mellan att "öppna med" eller "spara fil". Om jag väljer "öppna med" så sparas ändå dokumentet i "hämtade filer". Då jag inte vill spara ALLA dokument jag öppnar så söker jag en lösning på det här problemet. Jag vill alltså endast öppna dokumentet "online" så att säga.. I Safari har jag inte detta problem kan tilläggas..

Någon som sitter på en lösning?
Tack på förhand!
Citera
2011-11-09, 21:04
Medlem
micool87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrodrift
Jag kör på Snowleopard till min macbook. När jag väljer att öppna ett dokument från nätet genom firefox så kan jag välja mellan att "öppna med" eller "spara fil". Om jag väljer "öppna med" så sparas ändå dokumentet i "hämtade filer". Då jag inte vill spara ALLA dokument jag öppnar så söker jag en lösning på det här problemet. Jag vill alltså endast öppna dokumentet "online" så att säga.. I Safari har jag inte detta problem kan tilläggas..

Tack på förhand!

Kolla om det är en direkt länkad pdf eller en generad.
Du kan kolla detta genom att öppna en lokal pdf via arkiv i firefox. Använder den inte Firefox pluginet för pdf och öppnar den i Acrobat eller motsvarande så har du inget fungerande plugin.

Pluginet kan hämtas på firefox tilläggs sida om detta skulle vara problemet.
Citera
2011-11-15, 04:43
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrodrift

Tack på förhand!

Jag har tyvärr inte Mac, men det är möjligt att det ser ut ung som i windows..... kanske du kommit åt någon inställning?
Testa att gå in i Firefox inställningar, se bild hur det ser ut på min dator.
http://img195.imageshack.us/img195/5...fsparappna.png
Som standard öppnas alltid pdf-filen om du inte aktivt väljer annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in