Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Cipralex är skitbra och har snabbare effekt än andra ssri.
Tar det själv och istortsett de enda biverkningarna jag har är muntorrhet och sexuell dysfunktion. Men det sistnämnda går att medicinera bort med mirtazapin eller buspiron =)
Har du nåt mer än depression, typ tvångstankar, nån ångestsjukdom?
För en vanlig okomplicerad depression skulle jag personligen hellre satsa på mirtazapin som är mer effektivt enda problemet med det är att man ofta ökar i vikt, men det kan man motverka genom att leva hälsosamt. Det ger nästan aldrig några somhelst sexuella biverkningar =)
Har du haft problem med depressioner tidigare och i ung ålder. Att man svarar väldigt fort brukar vara ett varningstecken för att man egentligen har en underliggande bipolär sjukdom men det får tiden utvisa :P
Angående bipoläritet så ja, den informationen jag har för bipoläritet så stämmer de 3 symptomen rätt bra in, men jag har läst på nätet (bl.a wikipedia) så jag vet inte vad som är 100%. Däremot idag så är den första dagen på flera år som jag känner att jag har fötterna på jorden iallafall.
Vill inte stämpla mig själv med att vara bipolär heller, än. Jag är en kreativ och positiv människa generellt, kan bara vara så också.
Jag ska som sagt träffa denna psykolog om någon vecka, och jag förmodar att dom kan lista ut rätt snabbt om jag är bipolär.
Tack för att du tog upp det iallafall. Som du säger, det kommer väl visa sig med tiden.