2011-11-03, 14:14
Medlem
RevolutionXs avatar
Märkte att det började pipa i höger öra igår. Vet inte varför. Jag lyssnade på mp3, men pipet kom inte efter att jag hade lyssnat på musik utan senare. Jag är förkyld, har använt nässpray en gång men det var dagen innan pipet började. Äter sertralin och sobril mot depression och ångest. Märkte också att jag fick huvudvärk tillsammans med pipet. Men just nu har jag inte speciellt mycket huvudvärk men pipet är kvar(är dock fortfarande förkyld). Är nässpray bra mot öronen eller kan det snarare vara det som påverkade örat?

Läste runt lite och fågade även 118100 och dem säger att pipningar kan förekomma vid förkylning. Behöver jag oroa mig? Om jag tvingas leva med dessa resten av livet kommer jag se till så att det livet inte blir långvarigt.
Citera
2011-11-03, 21:16
Medlem
Fluweels avatar
Det är bäst att ha lite is i magen och tänka att det nog går över när förkylningen släpper.
Citera
2011-11-03, 23:12
Medlem
Det kan vara tinnitus, om det inte går över, och då beror det ofta på spänningar och inklämda nerver i halskotorna (evtl. diskbråk).
Citera
2011-11-04, 14:58
Medlem
RevolutionXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irit
Det kan vara tinnitus, om det inte går över, och då beror det ofta på spänningar och inklämda nerver i halskotorna (evtl. diskbråk).
Försvinner denna timitus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in