Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Jag fick en smärre chock när jag satt tillbakalutad och lyssnade på detta klipp.
http://maxkeiser.com/2011/11/02/bring-it/#comments
Men jag undrar, vad vet vi om denne Max Keiser? Vad är hans agenda? Varför är han helt besatt av guld? Är han ok tycker du?
Jag har följt Max Keiser i 3-4 år, men han har blivit allt galnare. Han har en förstorad jag-bild och tror t.ex. att det är han som startade Occupy Wall Street. Han är amerikan, men hatar det typiskt amerikanska. Samtidigt är han på många sätt en typisk amerikan och stödjer dödsstraffet - det senaste året pratar han allt mer om att bankchefer och andra borde giljoutineras.
Max Keiser ser världen i svart och vitt. Antingen är man ond eller god. "Antingen är ni med oss eller så är ni med terroristerna", som George Bush sade. Problemet i Grekland med enorma skulder, folket betalar inte skatt och Grekland suger pengar ur andra EU-länder bortses helt av Max Keiser. Grekland och grekerna är lurade av Goldman Sachs och JP Morgan och Papandreou har blivit "försatt" i dagens situation, menar Keiser. Max Keiser tycker naturligtvis att lånen skall efterskänkas och Goldman Sachs och JP Morgans chefer skall giljoutineras.
Bara det utfallet i filmexemplet ovan, där Keiser får mothugg och då beskyller Keiser motståndaren för att vara Nazikollaboratör och menar att det grekiska folket våldtagits och undrar hur meningsmotståndaren skulle känna det om hans fru och dotter blev våldtagna! Hur galen får man bli?
Tidigare tyckte jag att många saker som Max Keiser sa var vettiga, men nu är det uppenbart att han klivit över gränsen och blivit galen. Jag tror inte att han skulle passera ett psyktest. Faktiskt.