2011-11-03, 00:28
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Meningen med denna tråd är att berätta vad du snusar och lite bakgrund varför, det ska vara mer ingående än
"Jag snusar grov portion för att det är gott ".
skriv istället "jag snusar kronan för att det är billigt och påminner om general som jag började med, men jag har dålig ekonomi nu" eller "jag snusar catch lakrits för att jag älskar smaken av lakrits och vill ha nikotin trots att jag har slutat röka".

Jag börjar: Snusar General portion oftast men runt månadsskiftena brukar det bli kronan eller min nya kärlek kaliber (eftersom att pengarna allt för ofta tar slut ). General var det första snuset jag köpte och har därför fortsatt med det, även om jag testat andra sorter. Köper en dosa general lös ibland när jag ska festa till det med det godaste som finns
Citera
2011-11-03, 00:30
Medlem
qleks avatar
Snusar alltid rapè portion för att min fader gjorde det och jag tog bara efter han eftersom jag snodde snus av han när jag var mindre och inte kunde köpa/hitta nån som kunde köpa ut. Och nu är det inpincip de enda snuset jag tycker är riktigt gott
Citera
2011-11-03, 00:32
Medlem
DerangedMcLaughs avatar
När jag har pengar till det snusar jag Rapé, men det händer att jag blir tvungen att avancera neråt någon gång i månaden om pengarna inte skulle räcka till.
Då blir det en dosa Knekt som går för ringa 24 kr. Billigt men obarmhärtigt.
Citera
2011-11-03, 00:34
Bannlyst
jag snusar göteborgs rape, det är gott.....luktar någolunda och fräscht
Citera
2011-11-03, 00:42
Avslutad
Har alltid snusat portion, och gör så fortfarande. Originalportioner blir det allt som oftast, white får jag ont i tandköttet av efter någon dosa.

Började snusa i lumpen, då var det Rapé som gällde, gick sedan över till General som alltjämt är min favorit. Dock tycker jag att den är så dyr numera att jag sällan köper den, mer än någon stock taxfree ibland. Kronan är mitt vardagssnus, tycker att den är tillräckligt lik General för att funka. Att smaken inte sitter i lika länge kan jag acceptera, särskilt med prisskillnaden i beaktande.

Jag gör av med i snitt 1,5-2 dosor i veckan, lite beroende på vad man har för sig. Gillar att ha snusen inne länge.
Senast redigerad av JP1 2011-11-03 kl. 01:02.
Citera
2011-11-03, 00:43
Medlem
TheGamers avatar
Snusar grov portion ( fest = lös ) då jag är uppväxt med grovlös men testat annat när man inte hade pengar förr.

Funderar dock att gå till kaliber då det sägs ha likafan smak och billigare, kanske inte så ekonomiskt att bränna 600- 800 kr i månaden.
Citera
2011-11-03, 00:44
Medlem
Jag snusar alltid Ettan ! alltid gjort , och det har varit min favorit sedan jag började för många år sedan. Men idag har jag bara ett extra jobb , Jag tjänar alltså inga "stora" pengar i månaden, Utan det räcker till räkningar och lite över mat kostnaden, men när det svider extra mycket i plånboken räcker inte pengarna till och snus suget svider allt hårdare kör jag på billigare doser som "Knox", Men inget går upp imot en god färsk Ettan snus på morgonkvisten ! heltklart

Min första snus var en ettanlös som jag stal av min far , sedandess alltid hållit mig till det
Citera
2011-11-03, 00:46
Medlem
Thuriazs avatar
Började med att man ville vara lite frän i högstadiet, nu för tiden känner man sig bara dum i huvudet och får ångest över hur kostsamt det är! Snusar Catche Licorice, General white, Kronan, Knox och varvar av med någon lingon rapé ibland. Omväxling förnöjer! Knox köper jag mest för att det är billigt, tjugofem riksdaler dosan! För att slippa att nöta på läppen som ibland kan bli lite irriterad av mycket snusande så snusar jag alltid varannan höger och vänster sida!

Lös är godare men det blir så jobbigt på jobbet när man dricker mycket kaffe och vatten, det rinner så dant då!
Citera
2011-11-03, 00:51
Medlem
Extras avatar
Numer snusar jag nästan uteslutande Granit portion, oftast vit men ibland kör jag på den vanliga. Jag började snusa general lös och gjorde det de första 7-8 åren, sen gick jag över till rapé portion. Jag känner faktiskt inte så stor skillnad på portionsnus, speciellt inte när det är vit, så då kändes det onödigt att snus rapé då den är såpass dyr. Hade lössnus varit billigare hade jag helt klart snusat det, mycket mycket godare. Men det händer ibland att jag lyxar till det och köper mig en general lös.
Citera
2011-11-03, 00:53
Medlem
hacks avatar
Snusar Granit portion, dels för att det är billigt men också för att jag alltid brukade få Granit av min polare när jag kom hem till honom och precis började min snusarkarriär. Hans föräldrar köpte Granit åt honom och precis i början så kom jag hem till honom kanske 1 gång i veckan, vilket var enda gången jag snusade, satt bredvid honom helt seg efter nikotinkicken och kollade på när han lirade något nytt spel.
Det va tider det, nostalgi (*byter snus).

Annars så brukar jag snusa Grov portion, brukade kanske man ska säga med tanke på att det va ett tag sen sist nu. Det är den snus jag tycker smakar godast, antagligen för att jag av någon anledning (skulle gissa på att dom flesta vuxna snusade det när jag var liten) tyckte att det var det "rätta" snuset och därför blev det jag tog från hyllan när jag själv började köpa mitt snus, istället för att ta en lite då och då ifrån olika kompisar. Sen så smakar det ju väldigt gott också som sagt.

Ibland när jag vill lyxa till det så köper jag även en dosa Ettan lös som jag har liggandes vid datorn. Snusar aldrig lös utanför hemmets väggar, det ser verkligen inte trevligt ut när det börjar rinna. Jag tycker dock att det är väldigt gott och det luktar som när jag var hemma hos någon när jag var liten. Vem vet jag dock inte. Dessutom så kan man göra en riktigt stor snus och känna av lite nikokick om man inte gör det för ofta, vilket inte är helt fel.
Citera
2011-11-03, 02:33
Medlem
Jag snusar mest kronan för jag är fattig och när jag får pengar så köper jag ettan! men jag har insett att jag är korkad för jag har snusat i 15år och är en sån där människa som köper en eller två doser och flera gånger per vecka får jag stressa ner till macken på kvällen för att snusen tagit slut och där är det dyrt som fan! VARFÖR köper jag inte en stock i början av månaden
Citera
2011-11-03, 03:08
Medlem
IDoNotKnows avatar
Jag började snusa grov portion för att det var det jag tyckte det var godast i början...
Nu för tiden snusar jag allt beroende på känsla etc. Är det sommar och sol gillar jag att snusa rapé lingon, rapé portion eller skruf tranbär! Annars gillar jag det mesta, fast föredrar white för att det är lite fräschare... Jag snusar däremot aldrig lös även fast det kan vara godare ibland, gillar inte när det fastnar mellan tänderna och fingrarna blir äckliga etc...

Just nu har jag en kronan white i käften eftersom hade lite kontanter på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in