2011-11-03, 02:22
Medlem
Mr_currys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfa-idiot
Riktigt löjlig trådstart och folk som 'hänger på' och spelar med TS är inget annat än tragiska.

+1

För övrigt lär det inte vara så mycket invandrare som söker till programmet, tack och lov.
Citera
2011-11-03, 02:23
Medlem
sXes avatar
Hur är detta rasistiskt? Skillnaden vore ju om det fanns bönder som t.ex Mohammed eller Omar, men som inte skulle få vara med programmet. Då skulle jag se det som rasism, men nu finns det tydligen inga invandrare som är bönder. Såvitt jag vet, så har jag aldrig sett en bonde som heter Mohammed iallafall.

Varför är det just rasistiskt att det är inte är med någon Halal-Slakt och muslimer? Det är ju inte med några finnar eller någon koskenkorva heller med i programmet. Det måste ju vara så för att det bara är svenskar som är bönder.

Eller har jag missat något?
Citera
2011-11-03, 02:25
Medlem
Är så jävla less på alla som får för sig att svenska saker är rasistiskt, så fort det inte är en invandrare med i bilden så är det rasistiskt. Det är ett svenskt tv program i Sverige som du har kollat på. Ser inget inget rasistiskt i det hela.. Åk till Kambodja och kolla om du ser någon svenne på tv'n istället..
Citera
2011-11-03, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dolmenkollen
Årets säsong av Bonde söker fru är som vanligt en orgie i röda stugor, blonda kalufser och småländsk dialekt utan utomeuropeisk brytning. Det äts inte kebab, eller halal-slaktas i ett enda avsnitt. Kvinnorna kör bil själva och bär inte slöja. Det finns till och med avsnitt där grisbönder figurerar!

Bönderna har namn som Per-Olov, Per-Ola, Karl-Petter, Roger osv. De äter inte thaimat eller pizza som är våra nya nationalrätter. Bönderna representerar inte alla religioner, folkgrupper eller sexualinriktningar.

Så här står det på tv4.se i avsnittet om verksamhetsidé och ansvar:

http://www.tv4.se/1.2137053/2011/05/16/verksamhetside_och_ansvar

Hur väl rimmar den rasistiska och diskriminerande programidén med tv4-policyn?
De har iofs med någon bög eller lesbian då och då, men var är alla spännande mångkulturella inslag?
Varför får vi inte följa kamelbonden Abdullas kamp för kärlek?
Hur många utländska kvinnliga programledare har fått chansen?
Vad mer kan tv4 göra för att bli mindre rasistiska?

Här är årets bönder:

http://www.tv4.se/1.2105920/2011/04/20/har_ar_arets_bonder
Diskutera!

Jag vill veta varför inga invandrartjejer får vara med att tävla om böndernas gunst.
Citera
2011-11-03, 03:24
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Jag vill veta varför inga invandrartjejer får vara med att tävla om böndernas gunst.
Trots att inga invandrartjejer ansokte om att fa vara med sa tycker jag att vi ska kvotera in ett antal. Ungefar 50% borde vara tillrackligt. Allt annat vore rasism.
Citera
2011-11-03, 03:28
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sXe
Hur är detta rasistiskt? Skillnaden vore ju om det fanns bönder som t.ex Mohammed eller Omar, men som inte skulle få vara med programmet. Då skulle jag se det som rasism, men nu finns det tydligen inga invandrare som är bönder. Såvitt jag vet, så har jag aldrig sett en bonde som heter Mohammed iallafall.

Varför är det just rasistiskt att det är inte är med någon Halal-Slakt och muslimer? Det är ju inte med några finnar eller någon koskenkorva heller med i programmet. Det måste ju vara så för att det bara är svenskar som är bönder.

Eller har jag missat något?

Då får väl TV4 helt enkelt ändra på programmet. Så att Mohammed kan vara med. Han kanske har växter på sin balkong och en katt. De får helt enkelt döpa om programmet (och ändra programmet) till "Förortsbonden".
Citera
2011-11-03, 03:33
Medlem
sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Då får väl TV4 helt enkelt ändra på programmet. Så att Mohammed kan vara med. Han kanske har växter på sin balkong och en katt. De får helt enkelt döpa om programmet (och ändra programmet) till "Förortsbonden".

Jaså? För mig kvittar det. Jag ser inte på skiten ändå. Skriv du ett brev till tv4, så ska du allt få se att du får din vilja igenom. Lycka till.
Citera
2011-11-03, 03:41
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sXe
Jaså? För mig kvittar det. Jag ser inte på skiten ändå. Skriv du ett brev till tv4, så ska du allt få se att du får din vilja igenom. Lycka till.

Det hoppas jag verkligen. Är trött på den strukturell rasismen som finns i Sverige. Både det här med bonde söker fru och ki*apuffar.
Citera
2011-11-03, 03:50
Medlem
sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Det hoppas jag verkligen. Är trött på den strukturell rasismen som finns i Sverige. Både det här med bonde söker fru och ki*apuffar.

Jag ser fortfarande ingen rasismen i det. Har dom nekat invandrartjejer från att delta i programmet eller på något sätt uteslutet någon grupp? Jag ser det som att det inte finns några marknad för invandrare i det här programmet och det är ju i sådana fall inte programmets fel anser jag.
Citera
2011-11-03, 05:38
Medlem
s0pkvasts avatar
Otroligt rasistiskt av tv4-gruppen!
Jag vill ju se; Kamelskötare söker fru
Citera
2011-11-03, 05:48
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Otroligt rasistiskt av tv4-gruppen!
Jag vill ju se; Kamelskötare söker fru

Fast då får man väl ändra programnamnet till Bonde söker fruar? Och ingen behöver röstas ut.
Citera
2011-11-03, 07:44
Medlem
namnskylts avatar
Självmordsbombare söker änka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in