2011-11-02, 22:19
Bannlyst
Hittade ingen tråd om den svenska guldbollen så får ta det här.

Fick lite info om att Källström kommer vinna den i år.

Vem tycker ni borde vinna den och varför?
Citera
2011-11-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Hittade ingen tråd om den svenska guldbollen så får ta det här.

Fick lite info om att Källström kommer vinna den i år.

Vem tycker ni borde vinna den och varför?
Eftersom det öppnat sig en liten lucka så kan det vara möjligt att faktiskt ge den till Kongo. Inte minst blir F.G glad då, vilket är en anledning så god som någon…

Men Ibra är den som Milan ser som den som ska leda dem till framgångar. En svag vår som dock ledde till ännu en Scudetto. Mål i samtliga tre CL-matcher han spelat nu under hösten. Lika tråkigt som självklart är han Sveriges bästa fotbollsspelare.

Men som sagt så finns det en möjlighet att gå runt honom denna gång. Även om den är något krystad…
Citera
2011-11-02, 22:57
Medlem
Zlatan helt klart, ingen annan i Sverige håller den kvaliten han har, visst det finns många som är ruskigt bra de med, men ändå inte Zlatan-kvalité.
Citera
2011-11-02, 23:25
Medlem
TheBunks avatar
Sett till prestation under kalenderåret tycker jag att Källström borde få den. Sen vore det taktiskt också, vi behöver få Zlatan lite revanschsugen och hungrig till EM kommande sommar.
Citera
2011-11-03, 00:08
Medlem
I år förtjänar Kim den varit outstanding i landslaget kom med i EM kvalets bästa lag och har levererat bra i Lyon. Får Kim den kanske Zlatan blir mer revanschsugen som förgående talare sa, det är ett stort plus till EM.
Citera
2011-11-03, 11:33
Medlem
heyhoxxs avatar
Jonas Olsson.

Han var West Broms bästa spelare tillsammans med Odemwingie under fjolårssäsongen och manglar ner toppanfallare efter toppanfallare i Premier League. Att ens Olof Mellberg har varit på tapeten är en jävla skam.
Citera
2011-11-03, 11:38
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhoxx
Jonas Olsson.

Han var West Broms bästa spelare tillsammans med Odemwingie under fjolårssäsongen och manglar ner toppanfallare efter toppanfallare i Premier League. Att ens Olof Mellberg har varit på tapeten är en jävla skam.
Okej? Mellberg spelar ju trots allt i ett topplag i Grekland och i Champions League. Dessutom är han i regel skillnaden mellan ett välfungerande respektive uselt försvarsspel i landslaget.

Jonas Olsson är väl helt okej, men West Brom är trots allt West Brom.
Citera
2011-11-03, 11:43
Medlem
heyhoxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Okej? Mellberg spelar ju trots allt i ett topplag i Grekland och i Champions League. Dessutom är han i regel skillnaden mellan ett välfungerande respektive uselt försvarsspel i landslaget.

Jonas Olsson är väl helt okej, men West Brom är trots allt West Brom.

Du kan väl inte jämföra grekiska ligan och engelska ligan? Visst är Olympiakos ett bra lag, men frågan är om inte West Brom hade legat i toppen på grekiska ligan? Olsson hade nog kunnat spela i exempelvis Manchester United utan problem, han har hårdheten, men saknar kanske lite i passningsskicklighet.

Det tråkiga är att han aldrig får spela i landslaget, förstår inte hur man kan spela en bänkad Granqvist i Genoa före Olsson
Citera
2011-11-03, 11:54
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhoxx
Du kan väl inte jämföra grekiska ligan och engelska ligan? Visst är Olympiakos ett bra lag, men frågan är om inte West Brom hade legat i toppen på grekiska ligan? Olsson hade nog kunnat spela i exempelvis Manchester United utan problem, han har hårdheten, men saknar kanske lite i passningsskicklighet.

Det tråkiga är att han aldrig får spela i landslaget, förstår inte hur man kan spela en bänkad Granqvist i Genoa före Olsson
Jag säger inte att Olsson är dålig eller utesluter att han kan ta ytterliggare kliv i sin karriär, men att spela i West Brom och inte ens vara ordinarie landslagsman är knappast tillräckligt för att vinna en sån här utmärkelse i år.

För egen del tycker jag Olsson känns som en typisk PL-mittback. Han kan nog göra en bra karriär i England med vettiga klubbyten, men till Mellberg har han långt kvar.
Citera
2011-11-03, 19:36
Medlem
Beserwissers avatar
Vem som helst förutom Zlatan.
Citera
2011-11-03, 20:37
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beserwisser
Vem som helst förutom Zlatan.
Varför? Visst är det tråkigt att/om han får den varje år men han är ju värd det (när han är som bäst)

Tycker ändå det är jämnt skägg mellan Z och Kim. För vad Z håller på med i milan skiter jag i och vad Kim gör i Lyon skiter jag också i men bryr mig om landslaget och där har Kim varit bäst+att han presterat i klubblaget men det har Z gjort också.

Klubblag-Z
Landslag-KK
Citera
2011-11-03, 21:00
Medlem
Vad har Kongo gjort som gör att han förtjänar Guldbollen? Ligavinst? CL-vinst? Cupvinst? Har inte ens varit outstanding i Ligue 1 utan sköter sig hyfsat där. Satte en fin frispark mot Holland, är det därför han är på tapeten? Har sett alla Sveriges landskamper och jag tycker inte att Kim har imponerat mer än t.ex Taco & co.

Ge den till Zlatan som sköt hem titeln till AC Milan efter några år utan en scudetto. Det är bara han som förtjänar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in