Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-02, 19:06
  #1
Medlem
Hej, jag har precis börjat träffa en tjej och det är typ seriöst. Vi är inte tillsammans och har träffats kanske 10-15 gånger. för någon dag sen låg jag med en annan tjej på fest. har dåligt samvete nu och inte kunnat prata med "min" tjej sen dess. pratat lite smått med henne idag och hon vill komma till mig ikväll.

Det jag nu undrar är. Har jag gjort fel? Det känns som att jag har gjort fel men vi är ju ändå inte tillsammans och det är ju ganska nytt mellan oss.. Vad bör jag säga till henne isånafall? ska jag ens säga nåt överhuvudtaget?

råd uppskattas

mvh
Citera
2011-11-02, 19:11
  #2
Medlem
EclipseandVegas avatar
Ja, du har ju inte precis varit otrogen. Men frågan är väl varför du ligger med någon annan om du redan träffar en tjej du gillar?
Citera
2011-11-02, 19:15
  #3
Medlem
latjoisses avatar
Ifall man har träffats 10-15 gågner så borde det väl vara en signal på att det håller på att utvecklas sig till något seriöst, ifall det redan inte är det. Ifall du frågar mig så har du uppenbart gjort fel och du borde berätta detta för din "tjej".
Citera
2011-11-02, 19:20
  #4
Medlem
MarxWebers avatar
Du har ju som sagt var inte varit otrogen, men risken är ju att ditt förtroende hos tjejen är kört i botten. Du får helt enkelt vara ärlig om saken . Hade ni ens satt upp några "förhållningsregler" kring vad som gäller? Du har ju såklart ett kryphål, men om jag hade dejtat en tjej under en längre tid och hon låg med någon annan skulle jag nog ha slutat träffa henne!
Citera
2011-11-02, 19:23
  #5
Medlem
Ni är ju inte ihop, så det är egentligen inte din skyldighet att berätta om du inte vill, eller hennes ensak vem du ligger med om ni nu inte är officiella. Men anledningen till att du har så dåligt samvete är väl att du gillar henne väldigt mycket och kanske vill bli ihop med henne? Det är egentligen upp till dig om du vill berätta eller inte, men har hon starka känslor för dig så lär hon väl inte bli glad, men då har hon ingen anledning att bli arg på dig för att, igen, ni är inte ihop. jag skulle säga att om du vill, gör det officiellt, frågar hon berättar du. Vad du gör i sängen med andra tjejer är inte hennes problem om ni bara datear. Är det mer seriöst, prata med varandra och säg hur ni vill ha det i erat "förhållande".
Citera
2011-11-02, 19:25
  #6
Medlem
i tillfället så kändes det inte som att det skulle vara fel. men efteråt så kändes det dåligt. Hade vi vart tillsammans hade jag självklart inte ens tänkt tanken att göra. har haft 4 förhållanden förut och aldrig nånsin tänkt på att hålla på med andra tjejer. jag har inte börjat få några känslor för henne men hon är ju självklart en bra tjej och jag tycker bra om henne.

ja, jag har tänkt att berätta men vet bara inte hur jag ska göra det. ba "tja jag hade sex på fest iförrigår" .. jag ångrar ju såklart detta nu. råd på hur jag ska berätta? kanske bjuda på restaurang eller middag innan?
Citera
2011-11-02, 19:31
  #7
Medlem
Om du ska berätta så säger du det bara, varför ska du bjuda på restaurang eller middag innan? jag skulle ha gjort det om vi kom in på ämnet "sex", verkligen inte out of nowhere.
Citera
2011-11-02, 19:34
  #8
Medlem
nja, har inte riktigt så starka känslor för henne. vet inte om jag har några alls. men jag är liksom den killen som inte kan vara dum mot någon. speciellt inte tjejer som aldrig gjort mig nånting. men får se. börjar bli lite ont om tid nu så ska städa lite här hemma sen bjuda över henne. jag låter det vara för tillfället. blir det allvarligare mellan oss så får jag nog vara lite snäll först under dagen och sedan berätta efter jag bjudit på restaurang eller något.. kanske blir lite bättre då jag vet inte.. återkommer kanske senare i tråden. önska mig lycka till

tack för svaren

mvh
Citera
2011-11-02, 19:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EclipseandVega
Ja, du har ju inte precis varit otrogen. Men frågan är väl varför du ligger med någon annan om du redan träffar en tjej du gillar?

För att han "gillarbajs"
Citera
2011-11-02, 19:37
  #10
Medlem
holdyoucloser. hahahahh den va rolig
Citera
2011-11-02, 19:39
  #11
Medlem
Förstår inte varför du känner att du gjort något dumt? Liksom, ni är inte ihop, du säger att du inte vet om du har några känslor alls för tjejen... Sex är bara sex, behöver inte vara en big deal.
Citera
2011-11-02, 20:12
  #12
Medlem
Berätta ingenting till henne, hon kommer bli sårad och du gillar henne säger du :/ fall du säger detta till henne så kommer hon ändra sitt beteende till dig och du kommer ångra dig mycket mer. Istället lägg ner mer tid för att "kompensera" ditt dåliga samvete för den akten du gjorde istället . Bli tillsammans fall allt känns rätt istället för att "vela" runt och skapa förvirring. Du vet själv om du gjort rätt eller fel, det är ingen annan som kan säga till dig att det är ingen fara eller att det är svinigt av dig, utan du känner själv om du varit ett svin eller inte Fall du känner att du varit svinig så kommer du få ditt senare i livet, men visa dig lite självkänsla istället för ett destruktivt beteende som gör att du känner denna skam som du gjort. Du har mycket att lära om dig själv, men berätta för fan inte detta till henne säger jag bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback