2013-08-09, 23:58
Medlem
AlexHamiltons avatar
Ska till Lübeck en dag i nästa vecka ("shoppingresa" Trelleborg-Travemünde), ska bli kul!
Finns det någon öl/vin/sprit-lada typ Bordershop där man kan handla snabbt och smidigt i Travemünde/Lübeck (inte Fehmarn alltså).
Jag känner till Citti m fl, men vill inte slösa tid i en stormarknad, vill bara snabbt hiva in ett par flak och några flaskor i bilen och vara resten av dagen i Lübecks fina centrum.
Citera
2013-08-10, 15:08
Medlem
ska ner till vårt kära land Tyskland inom en snar framtid och ladda upp med lite alkohol.
någon som nyligen har varit ner som kan tipsa om vilka butiker som har bäst pris?
eller är det ganska lika mellan dom?
Citera
2013-08-10, 16:03
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ante!
ska ner till vårt kära land Tyskland inom en snar framtid och ladda upp med lite alkohol.
någon som nyligen har varit ner som kan tipsa om vilka butiker som har bäst pris?
eller är det ganska lika mellan dom?
Det beror på vad du ska köpa för alkohol.
Om du ska köpa annat än svensk öl så är mitt råd att köra några mil in i landet.
Vad det gäller priserna så brukar Aldi vara lite billigare men om någon annan butik extraerbjudande så kan det skilja en heldel.
Enklast är att du kollar via internet butikerna i staden som du ska besöka och kolla eventuella kampanjer.
Då kan du spara/tjäna ganska mycket på det.
Citera
2013-08-10, 18:08
Medlem
kommer bara vara svensk öl sen kommer det vara lite blandat på vin samt lite whisky/sprit
kommer handla u BURG
Citera
2013-08-10, 20:32
Medlem
MrBulldoggs avatar
Beror ju lite på kvantiteterna... Snackar vi 20 plattor bira till legitimt hushållsbruk kan det vara ide att köra på bordershoppen, eftersom man då hinner inom 3 timmarsgränsen och får 300 DKK att shoppa på båten tillbaka och den lilla skillnaden mot Calles m.fl. uppvägs med råge.

Kör du däremot lätt lastbil med släp och snackar 300-400 plattor och 100 liter vodka så blir ekvationen en helt annan.
Citera
2013-08-10, 22:53
Medlem
vi är 2st som ska åka och vi kommer handla CA 70låder öl 60L sprit 100L vin
Citera
2013-08-14, 17:49
Medlem
Vilket är att föredra om man ska smuggla större mängd sprit? sedan eller kombi?
Vilken är störst chans att dom stoppar?
Citera
2013-08-14, 19:44
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo_144
Vilket är att föredra om man ska smuggla större mängd sprit? sedan eller kombi?
Vilken är störst chans att dom stoppar?
Den med övervikt.
Mina erfarenheter e att dom nästan bara stoppar bilar med övervikt eller som ser riktigt jävla skumma ut.
Citera
2013-08-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Den med övervikt.
Mina erfarenheter e att dom nästan bara stoppar bilar med övervikt eller som ser riktigt jävla skumma ut.

100liter ren sprit väger ju inte så mkt, så den lär ju inte vara så nerlastad
Citera
2013-08-15, 07:59
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ante!
vi är 2st som ska åka och vi kommer handla CA 70låder öl 60L sprit 100L vin

70 lådor öl?
70x24x0.3 = >1650kg...plus sprit.

Citat:
Ursprungligen postat av turkbygge
Den med övervikt.

Typ såna bilar som går på knäna...
Citera
2013-08-15, 16:02
Medlem
Går i planer på att göra en spritresa till Tyskland inom en snar framtid. Kom till den här tråden för att inhämta lite information som kan vara nyttig att ha med sig på resan.

Har nu läst några sidor och kan direkt se att åsikterna går isär en hel del. Så då tänkte jag helt enkelt fråga lite snabbt och hoppas på att någon kunnig person inom ämnet ids svara på mina frågor.

För det första undrar jag om det överhuvudtaget är värt att bila från Uppland eller om transportkostnaderna helt enkelt käkar upp all vinst i att handla billigt? OM det är värt det skulle jag uppskatta om någon skulle vilja berätta vilken resväg som är mest fördelaktig om jag kommer med bil från Uppland.

Tack så mycket på förhand!
Citera
2013-08-15, 21:27
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
70 lådor öl?
70x24x0.3 = >1650kg...plus sprit.

Hmm. Det där blev väl lite fel va..
Jag räknar 8,2kg/låda.
8,2x70=574kg väger ölen.
Men visst allt det i en förliten lastbil/skåpbil kommer se misstänksamt ut i tullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in