Vad tänker arbetsförmedlingen när dom anlitar företag som detta..
Vandra
Jag har själv gått vandra under några månader och det vettigaste som hände under den tiden var en föreläsare som kom och prata om natur,miljö och överlevnad tror jag det var(helt orelevant till vårat jobbsökande).
Inkompetent personal som inte ens kan med sina egna system, misslyckas med att hjälpa till med pappren till försäkringskassan så ibland kunde man få avslag på bidrag en månad eller liknande. Gav uppgifter som inte ens är värd att göra, orelevanta till jobbsökandet och sen följs inte uppgifterna upp. Till exempel så fick vill en uppgift där vi skulle komma på egna frågor som vi skulle ställa till försäkringskassan/soc/arbetsförmedlingen/polisen. Vad är det för nå uppgift? vill vi veta nått så kan väl vi fråga det när vi vill, vi är arbetslösa nog fan har vi tid med det och sen vad har polisen med våran arbetssökning att göra?, kanske inte bästa exemplet men ni förstår nog vad jag menar.
För det mesta så åkte man dit sitter där i 1-2 timmar väntade på att dom skulle komma på något åt oss att göra, skriva på nån lapp lyssna på deras historier om deras barn eller liknande. Detta upprepas sedan 2 gånger i veckan.
Och det ska dom få betalt för, även att dom får en bonus om någon på "utbildningen" får ett jobb/provanställning under den tiden man är skriven hos dom.