2011-11-02, 03:47
Medlem
Impuls köpte detta liret på Steam inatt, måste säga att jag är väldigt nöjd. Riktigt kul och man kan inte sluta spela. Info om spelet här: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Binding_of_Isaac_%28video_game%29

Kostar endast 4,99 euro på steam. Samma skapare som skapade Super Meatboy (vilket jag aldrig testat dock)

Någon annan som testat detta goda lir?
Citera
2012-01-08, 02:28
Medlem
Spelbroderna.ses avatar
Ja... och det är riktigt nice, måste jag säga. Visst, inte direkt avancerat och ingenting nytt under solen, men jag gillar estetiken och upplägget med permadeath. En liten expansion är dessutom tydligen på gång!
Citera
2012-05-28, 21:10
Medlem
Wrath of the lamb expansionen är ute nu bara 3 euro på steam. Tycker inte spelet fått den cred den förtjänar. Sjukt replayvalue, har själv spelat det 350 timmar nu och det kommer nog bli några till
Citera
2012-07-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireside
Wrath of the lamb expansionen är ute nu bara 3 euro på steam. Tycker inte spelet fått den cred den förtjänar. Sjukt replayvalue, har själv spelat det 350 timmar nu och det kommer nog bli några till

Håller med man blir aldrig uttråkad på det spelet och wrath of the lamb gör ju det bara roligare!
Citera
2012-07-18, 09:00
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cszon
Håller med man blir aldrig uttråkad på det spelet och wrath of the lamb gör ju det bara roligare!

Fast det är ganska intressant att en expansion gör spelet "svårare", då det finns fler svåra fiender, men egentligen inte tillför någon ny bra item..

Men rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2012-07-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fast det är ganska intressant att en expansion gör spelet "svårare", då det finns fler svåra fiender, men egentligen inte tillför någon ny bra item..

När du unlockar items som gör spelet lättare så känner spelet av det och gör även fiender svårare. Det mesta i spelet är random men även lite balanserat.
Citera
2012-07-18, 19:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Expansionen lägger väl till en jädra massa items? Fler rum också.

Det blir svårare, det håller jag med om. För vissa fiender är fan bullshit, men content lägger den minsann till!
Citera
2012-07-18, 23:29
Medlem
Härligt spel!

Har inte klarat, men kom ganska långt med hjälp av spöket. Fjärde nivån tror jag..

Utmaningen är ju att spela, om, om och om igen. Tänk er dungeons i Zelda, men nu är de random. Svårt, men roligt, och utmanande! Härligt med "omöjliga" spel numera.

2,49 euro just nu på Steam!

Edit: Instant death. Dör du så...
Senast redigerad av nerdfeud 2012-07-18 kl. 23:32.
Citera
2012-07-19, 01:53
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdfeud
Härligt spel!

Edit: Instant death. Dör du så...

Kallas väl ändå perma death?
Citera
2012-07-19, 09:31
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Kallas väl ändå perma death?

Korrekt!

Dock är det faktiskt så att du har en viss progress. T.ex. om du klarar av något speciellt får du en achievment som sen gör att andra saker har möjligheten att spawna för dig.
Citera
2012-08-06, 18:06
Medlem
Citat:
Korrekt!

Dock är det faktiskt så att du har en viss progress. T.ex. om du klarar av något speciellt får du en achievment som sen gör att andra saker har möjligheten att spawna för dig.

Helt rätt!
Citera
2012-08-06, 18:16
Medlem
Bra spel, dock mycket att hålla reda på.

Jag fattar inte hur pillrerna funkar?
Random?

Musiken är grym, och själva spelet är enkelt i sig. Svårt som fan. Hur kan man klara detta?

Kom till näst sista nivån nyss, första rummet jag tog var 6 st såna man ska skjuta i bakhuvdet. Klarade knappt, nästa var värre. Flygande saker men en massa skit, och stenar.

Gillar spelet dock, vägrar ge upp!
Senast redigerad av nerdfeud 2012-08-06 kl. 18:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in