2012-07-12, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Bajen värvar nordamerikanskt igen, Nikolas Ledgerwood "landslagsmittfältare" från Kanada ansluter idag till truppen. Inte så superspännande på pappret med dels ännu en mittfältare och dels en kille som spelar i tredjeserien i Tyskland.
Det är väl samma division som Jan Tauer spelar i?
Citera
2012-07-13, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Det är väl samma division som Jan Tauer spelar i?

Japp.
Citera
2012-07-13, 19:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Nu är det officiellt att Kwame Karikari kommer tillbaka till AIK från Degerfors.. Han var stundtals väldigt bra i vissa matcher en match som ligger på minnet är IFK-Norrköping-AIK förra säsongen då han var matchens lirare.. Vi kan nog behöva hans förstärkning då Pontus Engblom nyligen lämnat och förhoppningsvis så har han utvecklats mycket nu och kan tillföra ännu mer än förut.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article15116246.ab
Citera
2012-07-15, 21:05
Medlem
Den danske vänsterback som först troddes vara Oviedo, och som skådats i sällskap med tränare i Peking var inte Bryan Oviedo utan antagligen Thobias Skovgaard förövrigt:

http://fotbolltransfers.com/site/news/21241
Citera
2012-07-16, 17:11
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
BK Häckens Warris Majeed till Catania? http://www.fotbollskanalen.se/allsve...ackenstjarnan/ förvånar mej inte att klubbar från utlandet spanar in honom.. Han är ju bara 20 år men leder skytteligan på 13 mål och har imponerat mycket..

Skulle vara skönt att se då Häcken skulle tappa en nyckelspelare och på så vis kanske tappa guldhopp!

Tror inte Waris är så het pga:
  • Icke europé. Dom flesta ligor har ett tak på max 3 st icke-européer.
  • Ej etablerad. 19 år och i princip första säsongen med resultat.
  • Dyr.Minst 3 miljoner Euro har man sagt pga hans långa kontrakt med Häcken.
Hade han varit svensk, 23-24 år (med några år på topp i allsvenskan) så hade man kanske köpt han för 3 MEUR
Citera
2012-07-16, 22:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tror inte Waris är så het pga:
  • Icke europé. Dom flesta ligor har ett tak på max 3 st icke-européer.
  • Ej etablerad. 19 år och i princip första säsongen med resultat.
  • Dyr.Minst 3 miljoner Euro har man sagt pga hans långa kontrakt med Häcken.
Hade han varit svensk, 23-24 år (med några år på topp i allsvenskan) så hade man kanske köpt han för 3 MEUR
Nja, det påminner ju lite om Tetteh Bangura och han försvann ju rätt snabbt så om det inte blir Catania så är jag övertygad om att det blir nån annan lite större klubb ute i Europa!

Som sagt så har han ju imponerat mycket och tyvärr är de ju en tradition att såna spelare försvinner från allsvenskan..
Citera
2012-07-16, 22:10
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nja, det påminner ju lite om Tetteh Bangura och han försvann ju rätt snabbt så om det inte blir Catania så är jag övertygad om att det blir nån annan lite större klubb ute i Europa!

Som sagt så har han ju imponerat mycket och tyvärr är de ju en tradition att såna spelare försvinner från allsvenskan..

Vad fick man för Tetteh?
Citera
2012-07-16, 22:17
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Vad fick man för Tetteh?
Var väl kring 25-30 miljoner inklusive diverse klasuler kring europaspel osv.
Citera
2012-07-18, 17:00
Medlem
Något nytt om nyförvärv till AIK?
Senast redigerad av EinsteinAIK 2012-07-18 kl. 17:14.
Citera
2012-07-18, 20:49
Medlem
Wiklanders kontrakt går ut om ett halvår, och han jagas av flera klubbar. Hoppas ledningen får ut tummen ur arslet innan det är för sent.
Citera
2012-07-18, 23:14
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Wiklanders kontrakt går ut om ett halvår, och han jagas av flera klubbar. Hoppas ledningen får ut tummen ur arslet innan det är för sent.
De här två meningarna får mig att anse honom som förlorad, tyvärr. Han har varit riktigt bra i år.
Citat:
Jag har ju familj och vänner i Göteborg samtidigt som jag vill till en klubb som satsar på en. Min fru är precis klar med en utbildning inom PR och marknadsföring och marknaden för sådana jobb ser inte så bra ut i Norrköping.
http://www.fotbolldirekt.se/2012/07/18/kan-lamna-peking-jagas-av-tre-konkurrenter/
Citera
2012-07-20, 21:06
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinAIK
Något nytt om nyförvärv till AIK?
Har tyvärr vart ganska tyst i över en månad nu. Senast var det väl mest om Harbuzi annars så har det inte snackats så mycket om någon. Förvånande tycker jag då sportchefen Jens har uttalat sig om att nyförvärv troligtvis kommer komma under sommaren då man vill "gasa på" med de sportsliga framgångarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in