2012-02-01, 22:13
Medlem
nomadics avatar
Jag hör inte till den kategorin ÖSK:are som nu väljer att se Nordin som någon slags judas. Han hade alla möjligheter i världen att lämna som bosman då han hade mindre än 6 månader kvar på sitt dåvarande kontrakt när han valde att printa på ett nytt i somras. Visst fanns det såklart ekonomiska fördelar även för honom själv i det beslutet i och med, förutom någon slags sign-on-bonus, höjd lön under den fortsatta hösten samt per automatik ett bättre förhandlingsläge med blåvitt i och med den nya höga lönen i ÖSK. Men framförallt bidrog han i mina ögon till att "sin" klubb fick ett mångmiljonbelopp när han nu lämnar för nya äventyr.

Jag måste dock erkänna att det kändes otroligt underligt och rent av olustigt att se honom i den där blåvitrandiga tröjan idag... Lite samma känsla som när man på typ ICA Maxi springer på någon dam, som man i vanliga fall är van med att se fräsch och uppiffad, nu totalt osminkad och iförd några fladdriga mjukisar, något smutsigt urtvättat linne samt en cigg hängandes i mungipan...

Jag har tidigare efterlyst flera inhemska värvningar i vår kära serie så mer såna här övergångar överlag framöver!
Citera
2012-02-01, 22:54
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Jag hör inte till den kategorin ÖSK:are som nu väljer att se Nordin som någon slags judas. Han hade alla möjligheter i världen att lämna som bosman då han hade mindre än 6 månader kvar på sitt dåvarande kontrakt när han valde att printa på ett nytt i somras. Visst fanns det såklart ekonomiska fördelar även för honom själv i det beslutet i och med, förutom någon slags sign-on-bonus, höjd lön under den fortsatta hösten samt per automatik ett bättre förhandlingsläge med blåvitt i och med den nya höga lönen i ÖSK. Men framförallt bidrog han i mina ögon till att "sin" klubb fick ett mångmiljonbelopp när han nu lämnar för nya äventyr.

Jag måste dock erkänna att det kändes otroligt underligt och rent av olustigt att se honom i den där blåvitrandiga tröjan idag... Lite samma känsla som när man på typ ICA Maxi springer på någon dam, som man i vanliga fall är van med att se fräsch och uppiffad, nu totalt osminkad och iförd några fladdriga mjukisar, något smutsigt urtvättat linne samt en cigg hängandes i mungipan...

Jag har tidigare efterlyst flera inhemska värvningar i vår kära serie så mer såna här övergångar överlag framöver!

Jag vet inte hur du fungerar men jag skulle inte vilja se någon spelare i mitt kära lag gå till något annat allsvenskt lag. Det skulle vara och förbli en judas. Räcker med Walid Atta som är på g till helsingborg. Jävla blatte.
Citera
2012-02-01, 23:31
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Poesi!

På tal om någonting annat. Peter Larsson (FCK). Händer det något där? Utlåning till HIF igen eller? Jag var bombis på att någon allsvensk klubb skulle knipa honom, trots den stora pengen.
Citera
2012-02-02, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
Jag vet inte hur du fungerar men jag skulle inte vilja se någon spelare i mitt kära lag gå till något annat allsvenskt lag. Det skulle vara och förbli en judas. Räcker med Walid Atta som är på g till helsingborg. Jävla blatte.

Och just därför är det inte många som pallar med eran lilla skitklubb.
Citera
2012-02-02, 09:55
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11

Ursäkta? Lilla skitklubb, vakna upp din jävla mupp vi är störst,bäst och vackrast!

Alla vill lira i vårat underbara lag, Judas atta kan dra åt helvete samma med horstahre!
Citera
2012-02-02, 09:59
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11

Jag som trodde det var för att minst 100% av våra supportrar är huliganer. Men kommer du då palla med vår lilla skitklubb om Lars1989 ändrar sig? Snääääällaaaaaa

I en perfekt värld hade hela IFKs trupp bestått av Göteborgare, AIK, DIF och HIFs av Stockholmare osv. Men eftersom det inte riktigt är så det fungerar så har jag inga större problem med övergångar likt Gerzic till IFK och Ranegie till MFF. Storlagens spelare ska dock inte hoppa mellan klubbarna... framförallt inte profilerna.
Citera
2012-02-02, 10:03
Medlem
LastCaresss avatar
Ser hellre att Gerzic går till Blåvitt och att Allsvenskan fortsätter att ha spelare med kvalité än att han går till nåt pissgäng i Holland eller Danmark/Norge.
Citera
2012-02-02, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989

Du måste ha ett väldigt hatiskt liv om du tycker att Daniel Andersson (mv), Mattias Asper, Lee Baxter, Erik Edman, Pontus Engblom, Andreas Eriksson, Wílton Figueiredo, Alexander Gerndt, Dime Jankulovski, Niclas Kindvall, Pontus Kåmark, Teddy Lučić, Christer Mattiasson, Daniel Mendes, Niklas Sandberg, Håkan Svensson och Robert Åhman-Persson samtliga är Judas för dig. Känns som du urvattnar begreppet lite.

Får man fråga vad AIK ska med Walid Atta till när man har Milosevic och Backman som är hästlängder bättre och har större utvecklingspotential?

Nejdu, lägg ner hatandet och lär dig älska din klubb istället.
Citera
2012-02-02, 10:15
Medlem
resses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kladdaren
Du måste ha ett väldigt hatiskt liv om du tycker att Daniel Andersson (mv), Mattias Asper, Lee Baxter, Erik Edman, Pontus Engblom, Andreas Eriksson, Wílton Figueiredo, Alexander Gerndt, Dime Jankulovski, Niclas Kindvall, Pontus Kåmark, Teddy Lučić, Christer Mattiasson, Daniel Mendes, Niklas Sandberg, Håkan Svensson och Robert Åhman-Persson samtliga är Judas för dig. Känns som du urvattnar begreppet lite.

Får man fråga vad AIK ska med Walid Atta till när man har Milosevic och Backman som är hästlängder bättre och har större utvecklingspotential?

Nejdu, lägg ner hatandet och lär dig älska din klubb istället.

Wilton är nog den största judas av alla dom där,

Något nytt om PF?
Senast redigerad av resse 2012-02-02 kl. 10:25.
Citera
2012-02-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av resse
Wilton är nog den största judas av alla dom där,

Något nytt om PF?

På vilket sätt är Wilton en Judas? Vill/kan inte AIK slanta upp för det Wiltons arabiska klubb begärde finns det inte så mycket för Wilton att göra. Han var inte gratis precis.

PF är vad jag har hört ganska pussywhipped. Frugan föredrar att bo i södra Europa (där hon själv är ifrån), men finns ju grader i helvetet. Stockholm måste ju vara lite roligare än Trondheim. Känns inte som en helt omöjlig värvning.
Citera
2012-02-02, 11:01
Medlem
Marc Pedersen tränar med DIF

http://dif.se/2012/02/02/dansk-mittback-tranar-med-dif/

Någon som har nån koll på han?
Citera
2012-02-02, 11:25
Medlem
Salorms avatar
Jag vet inte hur många gånger man ska behöva säga det, men PF har varit på gång till samtliga lag ca 3 silly i rad nu. Men självklart blir det hybris såfort aik får nys om honom.. Resterande lag han varit på g till skakar bara på huvudet som sig bör~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in