2012-01-31, 22:32
Medlem
Fhoobs avatar
Nu har jag inte så jättestor koll på var spelare tagit vägen under denna Silly Season. Men visst fasen känns det som att det är bra många fler som har valt att gå från en Allsvensk klubb till en annan Allsvensk klubb istället för något mediokert gäng i Danmark eller Norge?

Dessutom har många vänt hem till Sverige och Allsvenskan eller tagit "steget hit". Det känns genomgående som en positiv Silly Season för svensk fotboll måste jag säga. Väldigt roligt.
Citera
2012-01-31, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASBO
Jag bryr mig inte så mycket, jag tycker att det är riktigt tråkigt att man inte kunde värva honom till Peking för att han är en bra kille och en bra spelare, men att han går just till ÖSK rör mig inte i ryggen.

Att det finns nån stor rivalitet mellan ÖSK och Norrköping är lite hittepå, det är mer marknadsföringsgrej från TV och från ÖSK enligt mig.

Roligt hur ni alltid säger att det är vi som snackar om rivaliteten, när ni senast i somras tryckte upp stickers med "103 år utan framgång - Grattis Örebro" och "Hata Örebro". Sopor.

I brist på matcher på Degerfors och Västerås har det blivit naturligt med storsatsningar mot Ifk Norrköping men det har ju inte blivit så många matcher mot er de senaste åren heller.

ÖSK har ryckt i Bamberg i flera år och lyckas äntligen få över han! Efter fjolårssäsongen är man inte lika ledsen att Gerzic sticker och lirar i Ifk med Ostbågen, inte för de pengar som det talats om.
Citera
2012-01-31, 22:42
Medlem
AnonymLFCAREs avatar
Prislappen hamnade på 7,5milj för Gerzic.
Citera
2012-01-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forevergold
Roligt hur ni alltid säger att det är vi som snackar om rivaliteten, när ni senast i somras tryckte upp stickers med "103 år utan framgång - Grattis Örebro" och "Hata Örebro". Sopor.

I brist på matcher på Degerfors och Västerås har det blivit naturligt med storsatsningar mot Ifk Norrköping men det har ju inte blivit så många matcher mot er de senaste åren heller.

Ja, jag safe:ade med ett "enligt mig" för jag vet att det blivit lite av rivalitet även från Norrköpings sida, men mer som reaktion på att örebro som du säger "satsar" lite på mötena. Man får ju vara med och leka liksom annars blir det inget skoj.

appropå skoj;
Ditt användarnamn.

Citera
2012-01-31, 23:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhoob
Nu har jag inte så jättestor koll på var spelare tagit vägen under denna Silly Season. Men visst fasen känns det som att det är bra många fler som har valt att gå från en Allsvensk klubb till en annan Allsvensk klubb istället för något mediokert gäng i Danmark eller Norge?

Dessutom har många vänt hem till Sverige och Allsvenskan eller tagit "steget hit". Det känns genomgående som en positiv Silly Season för svensk fotboll måste jag säga. Väldigt roligt.

Samma här...Men det verkar som att svenska klubbar står sig starkare ekonomisk nu jmf med Danmark/Norge. Kanske är det så att dom nya skattereglerna redan får effekt.

Norge har inga liknade regler vad jag vet, och Danmark gäller ju i 3 år...Jag tror Sverige kommer gå om iaf Norge rejält..Det är Sverige och Danmark är dom traditionella fotbollsländerna i Norden...och Sverige borde ju få någon fördel av att man är ett större land på sikt.
Citera
2012-01-31, 23:22
Medlem
Barc0s avatar
När stänger fönstret svensk tid?
Citera
2012-01-31, 23:31
Medlem
TheFinnishFlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
När stänger fönstret svensk tid?
Det svenska transferfönstret stänger inte idag
Citera
2012-01-31, 23:38
Medlem
Pvt. Jokers avatar
IFK Göteborgs Elmar Bjarnason officiellt klar för Randers i danska andraligan. Därmed är han den siste att lämna av de blåvita spelare - förutom Elmar även Marcus Sandberg, Kalle Svensson och Drugge - som fick veta av Stahre/Mild att de inte var önskvärda i truppen.

7,5 miljoner för Gerzic? Helt jävla sjukt om det stämmer. Känns mycket tveksamt om han är värd dom pengarna.
Citera
2012-01-31, 23:48
Medlem
feldgraus avatar
Det har rätt länge snackats om att Gerzic har en klausul i sitt kontrakt med ÖSK som gör att han kan gå för en viss summa. Jag är tveksam till att det är 7,5 mkr i övergångssumma och extremt tveksam till att det om det ändå stämmer är 7,5 mkr på ett bräde. Snarare klausuler inblandade där också, som utfaller när han spelat ett visst antal matcher eller liknande.

Tråkigt att Elmar lämnar för övrigt, han har varit lite av en favorit trots att han kanske inte rosat marknaden så jättemycket. I ett mer spelande lag, som vi förhoppningsvis blir nu, tror jag att han hade kunnat vara väldigt nyttig. Men med alla de mittfältare vi skaffat oss hade han nog inte fått plats ändå, så det kanske är lika bra att släppa den löneposten.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2012-01-31 kl. 23:51.
Citera
2012-02-01, 05:22
Bannlyst
Läser lite på fotbollskanalen!

Citat:
De portugisiska serieledarna och mesta mästarna lånar honom säsongen ut och lånar i sin tur direkt ut honom till konkurrenten Uniao de Leiria - bottenlag i Portugals högsta division, Primeira Liga.

Har dom skrivit fel eller är Bärkroth lånad av Benfica för att låna ut honom
Citera
2012-02-01, 07:42
Medlem
nomadics avatar
Mycket spekulationer om vad övergångspengen för Gerzic landar i, ska bli intressant att forska i mer detaljerat framöver när bättre möjligheter ges. Själv hoppas jag givetvis på en så rak summa som möjligt utan diverse inbakade framtida klausuler. Även om vi i ÖSK tyvärr saknar en historia i större spelarförsäljningar har jag svårt att se att Nordin skulle ha fått lämna för en allt för låg grundsumma. Må hända att han knappast imponerade förra säsongen, han var trots det en ledare på vårt nu mera urholkade mittfält. Lägg där till att han har ett nytt femårskontrakt samt att vi redan hunnit in i februari och träningsmatchena. Samtidigt är vi knappast i någon GAIS-situation ekonomiskt, ÖSK är ju faktiskt en av få allsvenska klubbar som skött driften på ett positivt sätt de senaste åren och årligen visat upp en positiv EBITDA. Förhandsuppgiften om resultatet för 2011 var även det fortsatt positivt. Så att i det läget låta Nordin lämna för enbart typ 4 garanterade millar samt en massa eventuella framtida klausuler skulle ju vara ren galenskap.

Lägg där också till att affären dragit ut så pass på tiden och att ÖSK uppges ha nobbat ett antal blåvita bud. Tror knappast ÖSK blev desperata och drog ned på priset när tiden gick då man knappast hade något mål med att göra sig av med Nordin. Snarare blåvit och Stahre som verkligen velat se spelaren i laget känns det som.
Senast redigerad av nomadic 2012-02-01 kl. 07:47.
Citera
2012-02-01, 08:00
Medlem
[quote=LastCaress]Vad säger pekingsupportrarna att Bamberg är klar för ÖSK då? Det är väl viss rivalitet mellan er eller är jag ute och cyklar?[/QUOT

Bästa superettanspelaren enligt mej, men höll inte riktigt så bra somjag hoppades första säsongen i allsvenskan (liksom hela IFK för övrigt)!! Som andra skrivit så ska han spela på kanten och inte i mitten! Där kommer han göra enorm nytta för ÖSK.
Jag önskar honom lycka till, som sagt, han ville tillbaks hit men det fanns inte plats för honom här!!
Däremot kanske man ska varna STD-mottagningen i Örebro.....eller tjejerna där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in